Hottietottie.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu Hottietottie.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu

Hottietottie....

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 Mei 2016 | Australië, Cairns

Dat is het hier... Hoge luchtvochtigheid, rond de 38graden en in het zonnetje wordt je langzaam gegrild :-) Maar we mogen niet klagen want we hebben tot nu toe veel geluk gehad met het weer! Hopelijk knapt het weer in Nl ook snel op, anders bevriezen we straks ;-)

Waar was ik gebleven? Vliegen naar Darwin denk ik. De aankomst in Darwin verliep wat anders dan gedacht. De enige shuttlebuscompany van de stad, waar wij onze airport pick up hadden geboekt, bleek failliet. Dus over op een andere shuttle. Deze man had er duidelijk geen zin en snapte niet hoe een shuttlebus werkt. Bij het uitstappen vertelde hij dat hij in Amsterdam een mes in z'n rug had gehad. Nou ehm ik heb maar niet gevraagd waar hij dan in Amsterdam geweest was haha. Vervolgens kwamen er in een nogal crappy motel terecht, waar de oa de airco amper werkte en dat is met dit weer op zich wel fijn! ;-) Oorspronkelijk zouden we na onze Tour terugkomen in dit hotel, maar omdat we bij de ingang al niet een geweldig voorgevoel hadden, hebben we maar niets gezegd over onze terugkomst. We zijn in de stad onder een goede fan gaan zitten, geluncht en vervolgens gezocht naar nieuwe accommodatie ( het andere motel konden we voor de andere nachten annuleren gelukkig!) Hele geruststelling hihi.

De volgende ochtend werden we om 6u opgepikt voor onze 4daagse Tour. De eerste twee dagen waren in Kakadu National Park (zo groot als België). Wandelingen op rotsen voor Aboriginal art en mooie uitzichten. Twee super mooie boottochten (een met Aboriginal gids) met veel vogels, krokodillen en uitleg over Aboriginal cultuur en bijzondere verhalen. Ook zijn we even uitgestapt op Arnhemland, een groot gebied waar Aboriginals leven en hun wetten en regels gelden. We hoefden niet bang te zijn dat ze ons als vijanden met pijl en boog tegemoet zouden komen, want we hadden een Aboriginal gids bij ons, speciale toestemming en het zou een dag lopen zijn voordat je de eerste mensen zou tegenkomen. In Kakadu NP kwamen we de 3 Aussies van de Uluru Tour weer tegen, dus gezellig samen gezwommen en gegeten. De volgende dag zijn we naar een waterval geweest (viel een beetje tegen) en naar Katherine Gorge. Dat was prachtig! Met een boot 2uur lang doorheen gevaren. Echt mooi, alle verschillende kleuren rots. Om van de ene Horge naar de andere te gaan,moesten we een stukje over de rotsen lopen naar een andere boot. In de volle zon, maar erg leuk! De vierde dag zijn we naar Litchfield National Park geweest. Mooie watervallen, wandelingen, wallabies, buffels en enorme termietenheuvels onderweg. Na deze twee intensieve tours achter elkaar waten we redelijk gaar. Darwin hebben we gebruikt om een beetje bij te komen. De eerste dag bleek ook een public holiday en daardoor was veel dicht, wat ook wel goed uitkwam. Dag erna zijn we naar Waterfront (havengebied met winkels, strandje enrestaurants) gelopen, door winkelstraten en over de Esplanade (groene parkstrook langs de kust). Nieuwe energie opgedaan voor de laatste etappe alweer aan de oostkust.

Na een avondvlucht kwamen we gisteravond in het donker aan in Cairns. Gelukkig lukte het om het appartementencomplex binnen te komen na het volgen van een heel A4-tje met instructies en 50 beveiligingsstappen haha.

Vandaag de omgeving verkennen en tours naar Great Barrier Reef en Kuranda boeken. Zin in!! :-)

De tijd vliegt echt voorbij. We hebben nog maar 10 nachtjes helaas, dus gaan volop verder met genieten. :-)

@ Alice: dankjewel Alice, volgens mij ben je mijn grootste blogfan :-) Als ik thuis ben, stuur ik je ook foto's door hoor!

@ Diennie: de Australië magneet is binnen hoor! Die van Nieuw Zeeland ook maar die zijn we helaas samen met een andere souvenir verloren :-( Waarschijnlijk in Sydney met al die hardlopende mooie mannen om ons heen. Iets te veel afleiding blijkbaar... ;-)

@ Vivian: schatje, ik kom er weer bijna aan!! Ik mis je!

@ pap: 1234 tot nu toe! Valt best mee toch?!

Doegggg!

• 04 Mei 2016 - 13:06

Henk Albers :

Hoi,
    Weer een leuk en grappig veslag gelezen gaat het wel goed lady's met die hotelletjes in het donker !!
    Het weer is hier ook sterk aan het verbeteren as zondag ja ja 24 gr.
    Nog 2 weekjes en dan wordt het weer TANTE TANTE TANTE ipv opa opa opa oma oma en LODY LODY kom kom lig lig enz.
    Daphne geniet lekker van het mooie "vissies" kijken en tot op de airport.
    Groetjes van ons.

• 04 Mei 2016 - 14:50

Alice:

Hoi Daphne,
    Ha,ha,ja ik vind het zeker heel leuk om je te volgen hoor!
    Ik vind het fantastisch dat jij/jullie met elkaar alles hier al zelf hebben uitgevogeld,is toch leuker dan een groepsreis!En nu nog naar het Great Barrier Reef,ik hoop dat je daar veel moois gaat zien!
    Nog anderhalve week,normaal is dat nog een vakantie op zich dus geniet maar fijn van al die belevenissen die nog gaan komen,Alice.

• 04 Mei 2016 - 17:03

Rina Oudshoorn:

Hoi Daphne,

Weer een hardstikke leuk reisverslag.
    Jullie hebben mooie tours geboekt.
    Nu nog het laatste stuk, wel lekker relaxed zo langs de kust en waarschijnlijk minder inspannend.
    Dat kunnen jullie wel goed gebruiken bij een temperatuur van 38°.
    Geniet ervan, 10 dagen is best nog wel veel.
    Groetjes, Peter & Rina Oudshoorn

• 05 Mei 2016 - 14:17

Antoon:

Daphne,

Wat leuk om je verslagen te lezen en de foto's van je reisgenoten op FB. Met het lezen komen voor mij alle herinneringen weer voorbij. Een prachtig land en wat gaat de tijd snel als je op reis bent. Het great barrier reef ga je geweldig vinden, geniet!