1 grote zandbak - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu 1 grote zandbak - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu

1 grote zandbak

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2011 | Namibië, Windhoek

Na nog een dag voornamelijk rijden werd het landschap steeds zanderiger en kwamen we steeds meer in de buurt van de zandduinen. Onderweg hebben we inmiddels al wat dieren gespot; struisvogels, giraffen, gemsbokken, springbokken, een of andere marmottensoort, jakhalsen, zebra's en mooie vogeltjes! ;-) Opnieuw overnacht in een prachtige lodge, we blijven ons verbazen hoe zoiets moois ineens opduikt in zo een desolate omgeving.

Op dag 8 vertrokken we vroeg naar Sesriem. Dit is de toegangspoort tot het Namib-Naukluft park met de bekende oudste en droogste zandduinen ter wereld. Nadat de bus niet meer verder kon in het rulle zand, nam een 4x4 het over. Wow, wat een overweldigende omgeving! Overal rode zandduinen die door de wind steeds een andere vorm aannemen. Ze blijven wel op dezelfde plaats, maar alleen de vorm veranderd. De naden van de duinen lijken vlijmscherp met 1 kant felrood zand door de zon en de andere kant schaduw. Vervolgens zijn we gaan wandelen naar de Death Valley. Midden in de zandduinen een droog, dor stenen soort plaat met allemaal doden bomen. Heel bizar! Alle verhalen over deze plek zijn waar, wat voel je je nietig aan de natuur. Het lopen en klimmen door de rulle zand is inderdaad vermoeiend, maar is het dubbel en dwars waard! Geweldig! Nadat we zijn teruggereden door deze supergrote zandbak kwamen we aan bij een lodge. Ik heb daar een vlucht gemaakt boven het gebied. Beetje eng, zo'n klein vliegtuigje met max 5 personen en een piloot van in de 20 met een tandpasta-reclame-smile, maar ohh wat was ik blij dat ik het gedaan heb. Vanuit het vliegtuig werd pas goed duidelijk hoe inmens groot het gebied is! De kleine Sesriem-canyon was goed te zien, een regelrechte scheur tussen al het zand. Ook Death-Valley en de Sossusvlei waren prachtig! Het zand is trouwens vanuit de Sahara via de zee hierheen gekomen! Even een feitje tussendoor. ;-) Supergave ervaring!

• 18 September 2011 - 17:43

Peter & Rina:

Zo te lezen hebben jullie vrij luxe lodges. Ik hoop dat die van ons ook zo mooi zullen zijn maar waarschijnlijk zijn die wat eenvoudiger. Stoer hoor die vlucht maar hardstikke gaaf dat jullie dat hebben gedaan. Hebben jullie nog voldoende geld over voor een vlucht boven de Victoria watervallen?