Back home again - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Daphne - WaarBenJij.nu Back home again - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Daphne - WaarBenJij.nu

Back home again

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 Oktober 2011 | Nederland, Rijswijk

Zo, nog even een laatste berichtje vanuit mijn fijne vertrouwde huisje.

De terugweg verliep helaas opnieuw
redelijk stressvol. In Livingstone deden de computers het niet, zodat er met de hand boardingpasses werden uitgeschreven en we alleen konden inchecken voor de eerste vlucht naar Johannesburg en de bagage ook niet doorgelabeld kon worden. Het vliegtuig vertrok met anderhalf uur vertraging, zodat er zenuwen ontstonden of we de aansluiting zouden halen. Oh nee, niet weer!! In het vliegtuig zeiden de stewardessen dat we genoeg tijd hadden, maar iets meer dan een uur om het vliegtuig uit te komen, met de bus naar de terminal, door de douane, bagage af te halen, in te checken, weer door de douane en dan boarden, is niet echt ruim! Dat werd dus stressen, rennen en nog harder rennen. Met 4 mensen haalden we de eerste bus en konden vrij snel langs de douane. Bij de bagageband hebben we alle bagage van de groep verzameld en direct bij de Lufthansa balie aangegeven welke vlucht we hadden en dat de groep er aan kwam. Echt bereidwillig waren we niet, dus nadat de groepsbagage compleet was zijn Mayke, ik en nog een groepslid (de rest stond nog in de rijen voor de douane) vooruit gaan rennen om in te checken en opnieuw aan te geven dat de groep onderweg was. Jeetje, wat een eind! Schiphol is niets bij Johannesburg. 10 minuten voor de laatste check i, waren we gelukkig ingecheckt. Pfffff het had niet veel gescheelt of we hadden nog een nacht of misschien wel meer in Johannesburg moeten doorbrengen. Ook de rest van de groep was gelukkig net op tijd. In het vliegtuig hadden we genoeg tijd om bij te komen haha. Filmpje gekeken en zelfs wat weggedommeld. De vlucht ging gelukkig heel snel. Op Frankfurt hadden we de volgende ochtendwandeling van een uur haha. Opnieuw werd onze bagage gecontroleerd op drugs, dit keer de camera. Echt een crimineel hoofd denk ik. ;-) Met slechts 5 minuutjes vertraging kwamen we aan op Schiphol. Gelukkig was de bagage er ook.

Eenmaal thuis gezellig met de familie gebruncht nadat we eerst een uur onder de douche hadden gestaan! En natuurlijk hebben we direct de eerste foto's bekeken! Pff dat wordt nog een hele kluif om de mooiste uit te zoeken. :-) Goed teken toch?

Heb heerlijk geslapen in mn eigen bed. 12 uur slaap doet een mens goed! ;-) Nu lekker spulletjes uitpakken en wasjes draaien en vooral nog even genieten van een paar vrije dagen!

Nogmaals bedankt voor alle reacties per sms, mail en blog. :) Hopelijk kan ik volgend jaar weer een reisblog bijhouden. Tot snel allemaal!

• 04 Oktober 2011 - 13:53

Leanne:

Hej meiden, wat een pech met die vluchten. Genoeg ongeluk voor de komende jaren zullen we maar zeggen :)

• 05 Oktober 2011 - 14:55

Peter En Rina:

De groep zal wel blij zijn geweest met jullie geren. De wachttijd is in ieder geval met recht omge"vlogen".
    Nu nog even lekker bijkomen.

Ik heb geen telefoonnummer van je maar als je van de week nog wat tijd en valuta over hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
    Rina