Kaapstad deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne - WaarBenJij.nu Kaapstad deel 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne - WaarBenJij.nu

Kaapstad deel 2

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Helaas was het de volgende ochtend opnieuw geen goed weer, dus de Tafelberg was amper zichtbaar. Omdat we de ochtend die we in Kaapstad hadden zo goed mogelijk wilde besteden hebben we de ''hopp on hopp off'' bus gepakt. Hele leuke route langs allerlei bezienswaardigheden in de stad. Zo reden we bijvoorbeeld door District 6 met zijn trieste geschiedenis. De grote hoeveelheid aan grasvelden en onkruid geeft pijnlijk de geschiedenis weer. Tot op heden zijn daar nog amper nieuwe huizen gebouwd. Verder het plein bezocht waar de eerste toespraak van Nelson Mandela door luidsprekers te horen was. De route ging verder langs het voetbalstadion, de kustlijn met de vele verschillende stranden en boulevards. Zoals al verwacht en zeker na de grote vertraging was het helaas niet mogelijk om nog naar Robbeneiland te gaan. Jammer!

's Middags zijn we zo'n 5 uur via de Cape Namibia Route gereden naar Lambert's Bay. Mooie route, veel bergen, groen met afwisselend rotsen. Onderweg bij Clanwilliam zag je de rooibos groeien. De meeste rooibo komt hier vandaan. Lambert's Bay is een heel klein vissersplaatje waar je vanaf een pier vele Jan van Genten kon zien. De geur was verschrikkelijk!! Bij de golfbrekers de eerste mooie zonsondergang gezien. Met de groep gegeten bij 't Kreefhuis.

• 18 September 2011 - 17:30

Peter & Rina:

Jammer van robbeneiland maar Kaap de Goede Hoop is ook fantastisch en jullie hebben je eigen sightseeing gedaan. Wat betreft die stekker, achteraf weet ik dat wij met de hele groep direct allemaal een stekker hebben gekocht.