Eerste lange reisdag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu Eerste lange reisdag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu

Eerste lange reisdag

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2011 | Namibië, Windhoek

Op dag 5 hebben we zo'n 500 km afgelegd om in Namibië aan te komen. Opnieuw was het niet vervelend om naar buiten te kijken in de bus. In de laatste grote stad in Zuid-Afrika (Springbok) hebben we geluncht, gepind en bij de supermarkt nog wat water en lekkers voor in de bus ingeslagen. De grensovergang naar Namibië ging heel soepel. Gezellig douane-beambten die nog grapjes maakten ook, ik ken ze toch wel anders! ;-) De lodge waar we zouden overnachten lag pal aan de Oranjerivier. Deze rivier vormt de natuurlijke grens tussen Zuid-Afrika en Namibië. De rivier was nu niet zo indrukwekkend, maar in februari is meer regen gevallen dan in heel 2010 waardoor grote delen van Namibië last hadden van overstromingen. Zo was de brug boven de Oranjerivier niet meer te berijden. De lodge was nog deels in aanbouw, maar nu al prachtig! Het echte Afrika gevoel begon al wat meer te komen!

• 18 September 2011 - 17:33

Peter & Rina:

Beter een niet indrukwekkende rivier dan een overstroming. Wat hebben jullie al een hoop geinternet. Wel gezellig en ook wij komen al in Afrika stemming.