Wow, wat gaaf! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu Wow, wat gaaf! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu

Wow, wat gaaf!

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 September 2011 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,

Jeetje, nu we eindelijk in 1 stad internet hebben, moet ik jullie wel heel veel vertellen. Vanaf morgen trekken we weer verder en ik weet niet of ik dan nog kan bloggen. Maar de avonturen van vanochtend wil ik jullie zeker niet onthouden.

Vanochtend hebben we een dolfijnencruise gemaakt bij Walvisbaai. In een woord GEWELDIG!! Eerst kwamen de enorme pelikanen ontzettend dicht bij de boot. Vervolgens kwam een zeerob onze boot op zodat we em kon aanraken en visjes voeren. Na wat verder varen zagen we de eerste dolfijnen!! Wat een mooi gezicht! Ze waren heel speels, en maakten allerlei sprongen vanuit het water. En ja hoor, we hadden meer geluk! We zagen opnieuw een walvis. Echt zooo gaaf en indrukwekkend! Hij liet niet te veel van zich zien, maar genoeg om te weten dat er een enorme bultrugwalvis rondzwom. We zijn hierna verder gevaren naar een soort zandbank waar 50.000 Kaapse pelsrobben lagen. Zo leuk! Alle jongen dieren zwommen langs de rand en haalden de meest grappige kapriolen uit! Het geluid klonk net als 1 grote weide met lammetjes. Opnieuw kwam er een ''tamme'' zeerob op de boot. Hierna kwamen er andere dolfijnen naar onze boot. Deels wit en zwart gekleurde. Zo eluk, zij zwommen met de boot mee en sprongen vlak bij de boot de lucht in. Genieten! Goede foto's maken was wel wat lastig, want ze waren vliegensvlug, maar hopelijk zijn er een paar gelukt. Vanmiddag nog een rustige middag en morgen hebben we een lange dag voor de boeg. We vertrekken om half 8 en komen waarschijnlijk rond dezelfde tijd aan in de lodge. Onderweg gaan we naar Cape Cross (dat is nog langs de kust) waar opnieuw heel veel robben bij elkaar zijn. Daarna gaan we nog naar Twijfelfontein waar we een wandeling gaan maken om de rotstekeningen te zien. Daarna naar Etosha, op zoek naar de big five :D

Het weer is trouwens net zo afwisselend als het landschap. In Kaapstad was het grijs weer en redelijk fris. In de woestijn van Namibië was het bloedje heet, tussen de 30 en 35 graden. De zon is heel sterk! 's Nachts koelt het wel lekker af. De lucht is hier overigens wel heel droog, dus dat scheelt wel weer. Gisteren en vandaag aan de kust is het een stukje frisser. Het zonnetje is lekker, maar de wind van zee is koud. Vanaf morgen gaan we verder landinwaarts en in Botswana is het rond de 38 graden. Tegelijkertijd een stuk vochtiger, dus dat zal wel zweten worden in ons tentje! ;-)

De Zuid-Afrikaanse taal is trouwens heel erg grappig! Bepaalde woorden zijn precies hetzelfde, maar bij andere moet je de vertaling echt uit de context halen. Het heeft wat weg van Vlaams. We hebben geprobeerd een stukje op te nemen van wat de gids op de boot vertelde, dus dat kunnen we dan laten horen thuis.

Rina: de lodges zijn tot nu toe inderdaad behoorlijk luxe. Het gaat wel minder worden hoor volgens de gids, dus ben benieuwd! Maar dat mag de pret zeker niet drukken! Het is inderdaad de bedoeling om een helicoptervlucht boven de Victoriawatervallen te maken. Er zijn hier zo veel dingen mogelijk, het is lastig kiezen. We kunnen namelijk ook boven de Okavango Delta vliegen, maar we kiezen waarschijnlijk voor de watervallen.

Liefs

• 19 September 2011 - 16:34

Peter & Rina:

Wat geweldig allemaal. We zijn reusachtig benieuwd naar jullie foto's.
    Het klinkt allemaal super en jullie hebben al zoveel moois gezien.
    Morgen even doorbijten in de bus en daarna veel geluk met het sporen naar "The big five" in Etosha.
    Geniet ze met volle teugen.
    We wachten in spanning jullie volgende reisverslag af.

• 20 September 2011 - 06:32

Henk:

Nu jullie nog Rina, het is werkelijk reusachtig wat die twee ervaren daar.
    Wat gaaf Daphne en Mayke van die bultruggen en dolfijnenen voelden jullie niet erg klein bij die afmetingen.
    Bij ons alles goed en doei met een poot van Rody.

• 21 September 2011 - 14:30

Leonie:

Super meiden!!

• 21 September 2011 - 14:30

Leonie:

Ha nu snap ik waarom mijn eerdere reacties niet geplaatst werden, ik vergat mn naam in te voeren!

• 26 September 2011 - 15:06

Larissa:

Hoihoi,

Ik heb net je verhalen gelezen en wat schrijf je leuk! Afrika stond al op mijn verlanglijstje, maar nu nog wat hoger:) Ik had gedacht dat het soms wel even afzien was, maar zo te horen valt dat tot nu toe harstikke mee! Alleen die hitte.. pfff ik hoop dat jullie dat een beetje uithouden. Maar al die gave dingen die jullie doen en zien maakt dat allemaal goed natuurlijk:) Geniet nog van de verdere vakantie!!

xxx

• 27 September 2011 - 08:54

Henk:

Nog een paar dagen genieten van jullie SUPER reis en dan mogen wij jullie weer op airport ophalen, ook leuk om weer thuis te komen toch !
    Groetjes van ons, XXX

• 27 September 2011 - 12:26

Linda :

Hoi meiden,

Zo te lezen is het een super vakantie. Blijf genieten en tot gauw. xx