BIG FIVE!!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu BIG FIVE!!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu

BIG FIVE!!!!!

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 September 2011 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,

Hier dan toch nog een blog. We zijn vandaag op de de laatste plaats aangekomen en hier blijven we 2 nachten. En hier is internet.... De reacties op het blog kan ik dus morgen lezen.... ;-)

Even denken, waar moet ik beginnen, we hebben in de afgelopen tijd zoveel moois meegemaakt en zoveel beleefd. We hebben amper tijd gehad om een en ander te verwerken. Nou, met het schriftje in de hand ga ik proberen van anderhalve week een beetje leuke en leesbare samenvatting te maken.

De dagen in Etosha NP waren geweldig! Wow wat een mooi park, veel afwisseling en v ooral heel veel dieren. Etosha is zo groot als Belgie en we hebben er twee dagen doorheen gereden op zoek naar wild. Resultaat: zebra's, vele groepen leeuwen (waarvan 2 parend), kudu's, springbokken, giraffen, allerlei antilopensoorten, wilde beesten, pumba's en olifanten (met een heel kleintje). Ook hebben we nog een cheeta gezien met 2 hele kleine welpjes, zo schattig!!! Ze renden eerst voor ons op de weg, maar we konden niet goed zien wat het was, tot we dichterbij kwamen. Ze waren een paar maanden oud en nog helemaal donzig. Echt geweldig, we konden ze een hele tijd langs de weg volgen Het was ontzettend warm, maar geweldig! Bij de logde kon je naar een drinkplaats lopen en daar stond 's avonds in de schemer/donker een neushoorn in de bosjes verscholen! Een dag later nog veel meer wild, een groep 50-60 olifanten, hoe gaaf!! Maar ook 2 witte neushoorns (de vorige was een zwarte) en die werden gepasseerd door een groep olifanten. Je voelde de spanning tussen de dieren! Hopelijk zijn de foto's goed gelukt. Opnieuw bij een andere lodge tegenover een drinkplaats geslapen en nog meer wild gezien na zondondergang. Zwarte neushoorns met een baby'tje, olifanten en vele jakhalzen. We wilden eigenlijk niet gaan slapen en daar de hele nacht blijven zitten, maar de intensieve reisdagen voel je wel, dus dat leek ons toch niet zo verstandig. Voor ik het vergeet de sterrenhemels zijn hier zoals gehoopt geweldig!!!!!

Onze stemming werd de volgende ochtend toen we Etosha verlieten, heel wat triester. Een groot deel stond in de fik, vreselijk er was zoveel vuur (waarschijnlijk door de droogte en hitte ontstaan). De rook werd steeds intenser en we kwamen steeds dichter bij de de brandhaarden. Op een gegeven moment moesten we er doorheen, aan alle kanten van de bus was er brand en je volede de hitte door de ramen. Best wel eng en de tranen sprongen in mn ogen. Vanochtend hoorden we van onze reisbegeleidster dat nu een week later er nog branden zijn en er al vele olifnaten en neushoorns verbrand zijn. Pffff!!

Ik begin even een nieuw blog om te voorkomen dat ik straks alle tekst kwijt ben.

• 01 Oktober 2011 - 08:33

Peter & Rina:

Jullie hebben wel veel spannende momenten beleefd. Een prachtige sterrenhemel maar daarna de trieste brandhaarden. Afschuwelijk dat er zoveel dieren zijn verbrand. Gelukkig waren jullie op tijd weg en hebben jullie kunnen genieten van heel veel dieren. Is het te vergelijken met de Keniareis?