Hele spannende mokoro-bootjes - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daphne - WaarBenJij.nu Hele spannende mokoro-bootjes - Reisverslag uit Maun, Botswana van Daphne - WaarBenJij.nu

Hele spannende mokoro-bootjes

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 September 2011 | Botswana, Maun

Daar ben ik weer. Ik zie net dat de titel van het blog van net BIG FIVE is, en nu denken jullie vast na mijn opsomming dat we die nog niet gezien hebben. Ja wel, uitleg volgt nog! ;-)

Met een soort veewagen voor personen, vervolgens een tocht met een speedboot en daarna 2 uur met mokoro-bootjes kwamen we aan op onze kampeerplek in de Okavango Delta. Ja ja, de plek met de welbekende bushtilet! ;-) Ik moet bekennen de warmte (boven de veertig graden), de tentjes, de bushdouche en de bushtoilet vielen allemaal reuze mee (er zijn foto's gemaakt voor de geinteresseerden ;-)), de mokoro-bootjes waren voor mij de echte beproeving haha. De bootjes liggen heel laag aan het water en je kunt er met 2 personen in. Onze poler (degene die met een stok in het water de mokoro voortduwt), had een flinkse afwijking naar rechts, waardoor Mayke en ik regelmatig met het hart in onze keel zaten als zij wiebelde, zich omdraaide of wat ook. De omgeving was mooi, hoewel ik me vooral geconcentreerd heb ok heel stil zitten en niet bewegen. Ze gingen dwars door het riet, met als gevolg vele beestjes, spinnen en een kikker in de mokoro, die zo de broekspijp inkropen. Heerlijk! ;-) De kampeerplek was mooi, eigenlijk nog heel luxe met stoelen, tafels en genoeg schaduw door een grote tent. Smiddags maakten we een wandeling en l\na 20 meter stonden we oog in oog met een olifant. Wow het horen en zien dat olifanten zo dichtbij zitten is toch iets anders. In 1 woord geweldig!Ook werd ons even uitgelegd hoe we moesten reageren bij aanvallen van allerlei wild, spannend! Savonds werd ons maispap en beef met vooral veel bot geserveerd. Ik zie de gezichten van sommigen die dit gaan lezen nu al lachen haha. Maar ja wat wil je, je zit echt midden in de bush. Tentjes en wat polers die koken en that's it. Wat een ervaring! De volgende ochtend gingen we met mokoro's naar een ander eiland om daar om half 7 een wnadeling van 3 te maken. Weer diren gestopt, maar wat minder spanndende. Ons hart maakte wel even overuren toen er 2 wrattenzwijnen uit een hol kwamen en scrhokken van ons, maar wij ervaarden het als een aaval haha. 'sAvonds bij het kampvuur sterren gekeken. De volgende ochtend met de speedboot (wij durfden niet langer met de mokoro) terug naar de veewagen. :-)

Zie volgend blog!

• 01 Oktober 2011 - 08:30

Peter & Rina:

Wat een spanning allemaal met die bootjes. Gelukkig maar dat er geen krokodil de mokoro is ingekropen, daar moet je niet aan denken. Is het wel veilig voor 2 oudjes om daar in te gaan zitten? Wij zijn zo benieuwd hoe we dit allemaal gaan ervaren.