Geluk bij ongeluk - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daphne - WaarBenJij.nu Geluk bij ongeluk - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daphne - WaarBenJij.nu

Geluk bij ongeluk

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje om te laten weten dat alles goed met ons gaat. De tyfoon hebben we overleefd! :-) Dus geen zorgen om ons. De avond dat de tyfoon naar Vietnam kwam heeft het hier behoorlijk geregend en gestormd. Het was nog best spannend, want je weet toch niet wat er gaat gebeuren. De trip naar Halongbay met een overnachting op de boot was te gevaarlijk en kon helaas niet doorgaan. Met toch wat kriebel en spanning gingen we slapen. De volgende dag regende het nog, maar was het weer rustiger en hebben we toch nog lekker door de stad kunnen slenteren. De avond ervoor dachten we dat we binnen moesten blijven, dus dat viel mee. Vervolgens bleek dat we als het weer het zou toelaten, we de dag erna alsnog een dagtrip naar Halongbay gingen maken. En dat was dus gisteren. Wow, wat een mooi gebied!! We troffen het met het weer, niet al te warm, zonnetje, heerlijk! Ben super blij dat we toch nog het gebied hebben kunnen zien. We moesten er wel 2 keer 4 uur voor rijden, maar dat was het zeker waard!! Al met al, hebben wij zelfs dus weinig last gehad van de tyfoon, maar de ramp op de Filipijnen is wel continu op de tv en het gesprek van de dag. Er komt ook weer een nieuwe tyfoon of storm aan, maar hopelijk een minder zware.

Vandaag hebben we nog een paar uurtjes in Hanoi. We gaan zo even een koffietentje zoeken en daarna een wandeling maken bij 2 meren waar ook een mooie pagode zou zijn. Vanavond vliegen we dan naar Hue.

Wordt vervolgd! :-)

• 13 November 2013 - 04:28

Meryem:

Halong bay was supermooi! Nu lekker aan het relaxen bij coffee bean.

• 13 November 2013 - 04:40

Linda:

Als we Daphne niet bij ons hebben dan kunnen jullie niet meegenieten van alle leuke dingen die we aan het doen zijn. We genieten van onze tijd hier:-)

• 13 November 2013 - 07:10

Henk En Trudy:

Wat supper fijn dat jullie naar HB zijn geweest en Daf niet teveel koffie hoor prgsttttt je weet maar nooit HAHAHAHA.
    Die te verwachte storm zal niet de kracht van de eerste hebben dus lady's lekker genieten daar.
    Daphne bedankt voor je verslag leuk en fijn om te lezen.
    Mayke heeft bij Ome Nick een avondje pannekoeken eten met zn vieren lekah oooo sorry !!
    Hier is verder alles goed, geniet en tot mails doei XXX ( voor alle drie ) eentje.
    H en Trudy.

• 13 November 2013 - 07:20

Sadja:

Wat spannend! Fijn om te horen dat alles goed gaat en jullie wel lekker kunnen genieten :)

Heerlijk om de verhalen te lezen!!!

Groetjes,
    Sadja

• 13 November 2013 - 08:00

Conny:

Gelukkig dat alles goed met jullie is! nog heel veel plezier!!!!
    GRoetjes Conny

• 13 November 2013 - 15:09

Leonie:

Lieve Daf, fijn dat jullie trip nog is doorgegaan! Je maakt ook nu weer van alles mee he...ook al had je dit niet geboekt ;-)) (de typhoon bedoel ik dan). Hebben hier net pepernoten en koekjes gebakken want zondag komt Sinterklaas ook in het Kuukse aan. Zijn iets verbrand maar nog lekker ;-)) Liefs van ons en fijne reis verder!! Groetjes, Leonie

• 13 November 2013 - 15:54

Alice:

Hoi Daphne,zijn jullie met die dagtocht toch met een boot wezen varen of hebben jullie vanuit de bus de omgeving bekeken?Fijn dat je nu toch 1van de 2 al van je lijstje kan schrappen!Geniet maar fijn en ik wacht met spanning je volgende mail af!groetjes,Alice.

• 13 November 2013 - 16:18

Joke:

Hoi Daphne,
    wat fantastisch dat de dagtocht toch nog is doorgegaan. Zo zie je maar, kwam toch alles nog goed. En de wandeling langs de meren, was die ook mooi. Geweldig dat jullie zo genieten. Daphne en je reisgenootjes nog veel plezier verder, goede vlucht naar Hue en liefs van mij, Joke. Tot mails

• 14 November 2013 - 08:39

Mayke :

Ja ik hoorde ook iets over een nieuwe storm maar dat zou je officieel geen Tyfoon mogen noemen, dus dan moet je er maar vanuit gaan dat het minder heftig zal zijn.
    Geniet lekker ! Ook van jullie koffie'tjes :) mhhh

• 15 November 2013 - 09:53

Irène:

Salut Daphne,

Ik snap best dat je, ondanks de geweldige tijd daar, Ex. Rob. erg mist en je niet kunt wachten te weten hoe t verder gaat! Welnu bij deze:

B.B., J, G, A, E, G, H, K, P en Z (oh nee, had ik al genoemd) zitten er nog wel of juist niet meer in....was een beetje een wazige aflevereing die laatste......slechte internet verbinding ook met Vietnam ......krijg je dat ;-) .
    Kandidaten hebben wel honger nu dus als je in de buurt bent, gooi even een visje hun kant op?!

Veel plezier daar!
    A plus,
    Irène

• 16 November 2013 - 20:26

Margriet:

Hoi Daphne, hier ook een berichtje van ons,ik heb net van Mayke de link gekregen.Jammer dat het programma aangepast moet worden, maar ik hoop dat je nog vele mooie dingen gaat zien.Jouw verhalen van Hanoi zijn erg herkenbaar en Halongbaai heeft ook bij ons veel indruk gemaakt.Nu nog het water weg uit de straten en een goed verder verloop van je vakantie.Wij gaan je volgen. Margriet en Ben