Hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu Hi there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu

Hi there!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

13 April 2016 | Australië, Sydney

Hi allemaal,
Wow, wat is het hier geweldig! Nog maar een paar dagen hier en nu al vol op aan het genieten! Oke, ik zal bij het begin beginnen ;-) De vluchten duurden lang (beide ook nog een uur vertraging), maar dat kan ook bijna niet anders 20 uur in zo'n zuurstofarme en suizende cabine. Op zich ging het allemaal vrij vlotjes, paar filmpjes gekeken en sufjes de drukke bemanning gade geslagen. En ik heb me verbaasd over de hoeveelheid noodlesoep-slurpende Aziaten om me heen, man... (no offense). Maar goed, knop op oneindig en doorrrr! De paspoortcontrole in Sydney ging makkelijk, "kletspraatje" met de douanier over wat ik allemaal wilde invoeren en ik mocht zonder mijn tas te openen door :-) Wel grappig, het ziet er precies zo uit als bij Border Security! Ik meende zelfs iemand te herkennen haha. Met d shuttlebus was ik een uurtje later in het hotel. Mijn 'shoebox' (serieus, zo heette mijn kamer echt) was prima; douchen en tukken!

De volgende ochtend ben ik de stad gaan verkennen. Ik begon bij de Chinese gaten of friendship, erg leuk. Een mooie tuin met watervallen, veel vogels, hagedissen, een schildpad en tempeltjes. Wel grappig zo midden in de stad. Daarna ben ik door Darling Harbour gelopen, leuk havengebied! Vervolgens heb ik de ferrie genomen naar een andere haven. Het was super mooi weer, echt genieten. Direct ook een eerste aanblik op Harbour Bridge en het Opera House, wow! Daarna ben ik door een lange 'winkel'straat gelopen richting Hyde Park. Een broodje gescoord en op tijd richting mijn bedje :-) De volgende ochtend kwamen Linda en Meryem. Super leuk, gezellig even bijgekletst en op pad. Gewandeld door The Rocks (leuke wijk), uitzicht op het Opera House, daar ook naar toe gelopen en toen door de Botanische Tuinen. Super grote en mooie tuinen. Mooie bomen, bloemen en veel vogels. Heerlijk op wen bankje gezeten en genoten van het uitzicht (incl heleboel hardlopende knappe mannen zonder shirt, dus het is bijna moeilijk kiezen wat wen leuker uitzicht was hihi, alleen onze scoreborden ontbraken nog). Na de lunch in de tuinen zijn we naar een uitzichtpunt gelopen voor Harbour Bridge en het Opera House. Erg mooi, felle zo'n erboven, schittering in het water, wat een plaatje :-) (wel iets mindere omstandigheden voor goede foto's maar dat nemen we maar voor lief ;-))

De volgende dag zijn we een stukje met de lightrail gegaan door oa Chinatown. We dachten dat dit iets anders was dus het viel wat tegen. Daarna hebben we door Darling Garbour gelopen, geluncht bij het Hardrockcafe en heeeeerlijke Lindt chocolaatjes gegeten :-)

Vandaag hadden we weer een leuk programma. Vanochtend zijn we met de ferrie naar Manly beach gegaan. Leuk boottochtje naar een erg leuke badplaats! Beetje gewinkeld, langs het strand gelopen richting een ander leuk strandje :-) Na de lunch terug op de boot en vanuit het stadscentrum met de bus naar Bondi Beach. Dit strand is vooral bekend van het tv programma Bondi Rescue waar de lifequards in hun werk gevolgd worden. Leuk om te zien! We hadden in tegenstelling tot de weersvoorspelling opnieuw super mooi weer, dus opnieuw een heerlijke dag!

Sydney bevalt tot nu toe dus erg goed! Hele leuke stad, veel te zien, leuke mensen, heerlijk weer tot nu toe, top!! Nu nog even de jetlag verwerken, dat zou fijn zijn :-p maar komt goed!

Morgen gaan we naar de Blue Mountains! :-)

Tot mails!

Liefs Daphne

  • 13 April 2016 - 13:42

    Roos:

    Pfff dit zijn geen verhalen die ik wil lezen terwijl ik zit te zwoegen op kantoor!!! Hahaha. Nee hoor geintje, geniet ervan.
    Heel veel plezier!
    Groetjes Roos (yoga)

  • 13 April 2016 - 13:46

    Joke:

    Wat ben je heerlijk aan het genieten joh, zowel van de chocolaatjes en.... De mooie ontblote bovenlijven. Wat prachtig Daphne dat je dit allemaal meemaakt . Zoveel natuurschoon en andere culturen. Leuk die allemaal te lezen. Nog heel veel plezier en hoop dat je gauw van jouw jetlag af ben. Lfs Joke

  • 13 April 2016 - 14:52

    EEF:

    Past er zo'n Bondi-kerel in je koffer? Een blonde met een sixpack graag!

  • 13 April 2016 - 14:56

    Mirjana:

    Top! Ook geen foto's kunnen maken van het rondhollend natuurschoon ;-)

  • 13 April 2016 - 16:35

    Alice:

    Hoi Daphne,
    Leuk je blog!Fijn dat je zo lekker geniet van al dat moois

  • 13 April 2016 - 20:11

    Mayke:

    Heeej zussie
    Eigenlijk wist ik het grotendeels al wat je gedaan hebt, maar het lijkt echt een aanrader dus?! :) Sydney is alweer bijna voorbij dus geniet nog even.
    Fijn dat jullie lekker weer hebben.. Hier in NL gelukkig ook, dat maakt het klussen voor ons net iets leuker. Hahahah;)
    Fijne reis nog xxxxxx

  • 13 April 2016 - 23:14

    Rina Oudshoorn:

    Hai Daphne, Ik geniet weer van jouw verhalen. Heerlijk om in het zonnetje naar zoveel moois te kijken en het houdt jou wakker. Blijf lekker genieten en op naar de Blue Mountains.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 882139

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: