Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu

Outback

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 April 2016 | Australië, Darwin

Hi!

Daar ben ik weer :-) Zondag zijn we onze outback tour gestart. Flink aantal uurtjes rijden maar een mooie omgeving, rood zand en opvallend veel groen! Dat komt omdat het een semi-woestijn is en er periodes zijn waarin veel regen valt. Wel bizar, honderden km's rijden en onderweg kom je alleen een paar auto's tegen. Bij onze kampeerplek hebben we geluncht. Het was nog best luxe, tenten met bedden erin. Na de lunch zijn we naar de Olga's gereden ( aboriginals noemen het Kata Tjuta). De zon kleurde het rode zandsteen heel mooi! We hebben een stuk gewandeld tussen de rotsen naar een klein waterpoeltje, super mooi! We waren trouwens erg blij met onze hoeden/petjes met gaas! Ik dacht vooraf nog: "is dat nou wel echt nodig, hoe erg kan het zijn?" Nou erg dus, hoe warmer het wordt, hoe meer vliegen, en deze Aussie vliegen hebben vooral voorkeur voor ogen, oren, neus en mond! De hoedjes waren een hele verademing en het is een stuk relaxter om 10 vliegen op een gaas voor je gezicht te zien zitten dan in je oren, neus etc. Onderweg hebben we boomstronken en takken gezocht voor het kampvuur savonds. Na Kata Tjuta zijn we naar Ayers Rock (aboriginals noemen het Uluru) gereden voor de zonsondergang. Heel anders dan Kata Tjuta, Uluru is een grote rode ronde rots en Kata Tjuta lijken meerdere rotsen tegen elkaar aan geplakt. Eerst was het zandsteen van de rots in de zon felrood/oranje, hoe meer de zo'n onder ging, hoe donkerder de rots werd. De lucht eromheen kleurde blauw, oranje en geel. Glaasje champagne, toastjes erbij en genieten maar! :-) Savonds kampvuur en sterren kijken :-)

Opnieuw de volgende dag voor 5u op om de zo'n bij Uluru te zien opkomen. Erg mooi! Gelukkig kwam met de zo'n ook de warmte, want het was best koud. We hebben een wandeling gemaakt om de rots. Uluru en Kata Tjutazijn voor Aboriginals heilig en toeristen wordt gevraagd de rotsen niet te beklimmen. Op een aantal heilige plekken na kun je wel overal foto's maken. Met een Aboriginal gids hebben we nog een wandeling gemaakt waarbij zij vertelde over de cultuur, planten en rotstekeningen uitlegde. Na een lunch op de campsite zijn we naar Kings Canyon gereden. Onderweg gezocht naar kamelen die er zouden zijn, maar helaas niet gezien. Wel een dingo (wolfssoort) die overstak. Weer houtjes sprokkelen niet te vergeten... ;-) Bij Kings Canyon sliepen we opnieuw op een camping. Om er te komen moesten we 5km met onze truck door rul zand, rotsen etc rijden en onze Gods hield van de gaspedaal, dus een leuk stukje om flink door elkaar geschud te worden. Ik waande me even terug in Kenia ;-) Het weer was trouwens lekker, warm en droog. In de zon was het wel oppassen. Snachts joelt het flink af. Savonds weer sterren kijken en kampvuur! Het was erg gezellig, leuke groep met 3 Aussies met de sterkste verhalen haha.

De volgende dag weer vroeg op voor een wandeling bij Kings Canyon. Wow, wat een mooie omgeving! Toen de zo'n opkwam kleurden de rotsen zo mooi oranje, echt prachtig! Waterpoeltjes, vlinders en de mooiste uitzichten! Daarna volgde een lange rit terug naar Alice Springs.

Vandaag zijn we doorgevlogen naar Darwin, noorden van Australië. Bloedje heet hier met hoge luchtvochtigheid. Gisteravond hoorde ik op het nieuws dat er in dit gebied een 19-jarige jongen aangevallen door een krokodil. We zullen opletten ;-) Morgen start onze 4daagse tour naar een aantal nationale parken, Kakadu, Litchfield en Katherine Gorge. Veel tropisch regenwoud, zin in!!

@ Meryem: thanks voor je bijdrage aan mijn blog! ;-)
@ Alice: er is ons verteld dat het Kangeroovlees dat wordt gegeten alleen van aangereden dieren is, zodat dat tenminste nog gebruikt wordt. Het is ook flink aan de prijs. Maar ja of dat helemaal waar is....?
@ Joke: het zijn inderdaad mooie mensen! Ze lijken op de mensen uit Papoea-Nieuw Guinea. Ik voelde me alleen niet echt vrij foto's te maken, zelfs niet sneaky. ;-) De mensen willen dat ook niet. Ik heb wel 1 foto van onze Aboriginal gids.
@ Rijswijkers: we hebben gelachen om jullie! Hou vol daar! :-p

Groetjes!!!

• 27 April 2016 - 13:03

Alice:

Hoi Daphne,
    Wat een fantastische avonturen beleef jij zeg en door jouw verslagen reis ik stiekum ook een beetje mee!
    Wat fijn dat je elke keer weer de moeite neemt om zo,n verslag te sturen,dank daar voor!
    Ik kijk nu al weer naar je volgende blog uit.Geniet en heel veel plezier,Alice.

• 27 April 2016 - 16:03

Vivian :

Dag TAANTE

Leuke verhalen hoor maar wanneer kom je nou terug? Vraag elke dag naar je ..

Kuus

• 27 April 2016 - 17:22

Rina Oudshoorn:

Weer mooie verhalen. Klinkt goed allemaal. Pas op voor de krokodillen en geniet van het lekkere weer, het gezellige Darwin en de prachtige Nationale Parken. Groetjes, Peter & Rina.

• 27 April 2016 - 19:19

Joke:

Wat heb je toch weer een hoop mensen verblijd met je mooie verhalen, ongelooflijk wat jullie toch allemaal beleven. Wat triest van die 19-jarige jongen. Gezellig hoor zo 's-avonds kampvuur. Maar wel elke keer daarvoor hout sprokkelen en dat lukt dan ook wel hè? Jammer dat de kamelen geen zin hadden om jullie te komen verrassen. Het is echt ongelooflijk wat jullie allemaal zien en meemaken. Daphne nog veel plezier en geniet weer verder van al het moois wat je nog te wachten staat. Lfs Joke

• 29 April 2016 - 10:02

Henk Albers:

Hoi,
    Weer een mooi verslag van alles wat jullie daar bewonderen.
    HAHAHA super van dat netje zo zie je maar goed dat je het aangeschaft hebt.
    Bij jouw thuis alles goed ook je palmpje staat er goed bij.
    Hoeveel foto's heb je inmiddels gemaakt ?? Daphne geniet ( maar dat doe je al ) toch.
    Hier gaat het allemaal goed zijn een bed en breckfast begonnen bijna elke dag hebben wij bouwvakker aan tafel gezelling.
    Eentje vind de "jogge" erg lekker zie er soms uit als een bouwvakker hahaha.
    Daphne dat was het voor deze keer geniet doei.