Sydney of Melbourne? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu Sydney of Melbourne? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daphne - WaarBenJij.nu

Sydney of Melbourne?

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 April 2016 | Australië, Melbourne

Hoi!
Ik wilde eigenlijk nog even wachten met een volgend blogje, maar in ons hotel is zo'n mooi internetplekje, dat ik dat eigenlijk niet kan laten schieten. Wel een beetje jammer dat de verbinding stoorde toen ik mijn blog wilde versturen, dus moest weer helemaal opnieuw beginnen :( Maar goed, chocoladekoekje erbij en doorgaan ;-)
Waar was ik gebleven, oh ja, de Blue Mountains. Donderdag zijn we daar geweest, een groot nationaal park zo'n 2 uur rijden van Sydney. De rit er naar toe was al mooi, steeds meer natuur en leuke dorpjes onderweg. Bij het NP sloeg het weer helaas om en trok het uitzicht vol met mist en wolken. De Blue Mountains staan erom bekend dat het weer snel omslaat en gelukkig werd het weer een half uurtje later beter. We hebben 2 verschillende kabelbanen gepakt, 300meter boven de eucalyptusbonen. Korte ritjes maar erg mooi!! Ook de bekende rotsformaties "three sisters" en de Katoomba waterval waren nadat de mist was opgetrokken goed te zien. Na de kabelbanen hebben we een wandeling gemaakt door de jungle. Echt super gaaf, heb nog nooit zulke grote varens gezien! Daarna zijn we met het steilste treintje ter wereld weer naar het startpunt gegaan. Na de lunch in een schattig plaatje zijn we naar een wildlifepark gegaan. Ik ga niet zo graag naar een dierentuin maar ik wil Australië niet verlaten zonder een koala gezien te hebben. Hopelijk zien we er eentje in het wild, maar goed, dit is dan alvast in the pocket ;-) Het was een leuk parkje, we hebben vooral rondgehangen bij de koala's en Kangaroos die vrij rondliepen. Echt schattig, de koala's zien er zo knuffelig uit maar de nagels iets minder ;-) Daarna zijn we naar het terrein gereden waar in 2000 de Olympische spelen gehouden zijn. Echt een groot terrein met veel verschillende stadia: atletiek, tennis, hockey, netball, football WTC. Dat moet er destijds erg gaaf uit gezien hebben! Daarna zijn we met de ferrie terug naar Sydney gegaan waar we de Sydney Harbour Beidge en de Opera House nu opknoop verlicht konden zien.

Gisteren zijn we naar Melbourne gevlogen. Onze shuttlebus zette ons af bij een straatje waarvan wij elkaar aankeken met: "serieus, moeten we hier doorheen? en we hadden hier toch een goed hotel geboekt?". Het leek net een zijstraatje in Azië: smal, overvol, overal eetstalletjes en stoeltjes op straat. Maar goed, wij erdoor met onze koffers en toen we de deur van ons hotel hadden gevonden kwam de volgende verrassing. Een oase van rust, chique hotel en een mooie kamer :-) Maar het was gewoon een kwestie van omschakelen want we hebben daarna in datzelfde straatje de lekkerste en leukste lunch tot nu toe gehad! :-) We hebben met een oud trammetje een rondje door de stad gemaakt en wat rondgelopen.

Vanochtend hadden we een Tour geboekt op het Melbourne Park/Australian Open terrein. We waren wat te vroeg dus konden alvast wat rondsneaken voor foto's, cool! Met de rondleiding hebben weve gezien, van de kleedkamers (met gereserveerde lockers voor topspelers), tot de walk of fame met winnaars, de persruimte, de prijzenkast, tot center court (zowel margaret court als rod laver). Erg leuk om te zien! Suus we moeten echt naar een grand slam!! Het terrein is best groot en wordt nu voor 336 miljoen dollar verbouwd, dus moet tegen die tijd eigenlijk terug ;-) Daarna zijn we naar de botanische tuinen gegaan. Nog mooier dan Sydney met een romantisch meertje incl bruiloft. Het zouden de mooiste botanische tuinen ter wereld zijn, nou dat klopt wel! Daarna zijn we met de hop on hop of bus gaan rondrijden om in de korte tijd die we hier hebben zoveel mogelijk van de stad e zien. Veel mooie, oude gebouwen. Tussen Sydney en Melbourne is er een soort strijd wat mooier is. Ik weet het niet, lastig. Zijn verschillende steden, Melbourne heeft mooiere botanische tuinen en gebouwen maar Sydney heeft weer andere bezienswaardigheden. Hmm, misschien keertje terug om goede keuze te maken?! :-p 's Avonds hebben we in een hele kleine, authentieke Italiaanse bar gegeten. Er was geen plek meer aan de bar, dus mochten we in de keuken bij de kok eten. Super leuk en erg lekker!!

Morgen vertrekken we met een 3-daagse Tour naar de Great Ocean Road en Grampians NP. Zin in!! :-)

• 16 April 2016 - 14:03

Joke:

Lieve Daphne wat moet jij een hoop opslaan omdat moois allemaal te verwerken. Je valt zo van het een in het andere. Wat een ervaring. Ik vind het leuk te lezen hoe jullie genieten lekker eten in de keuken van de kok en ga zo maar Door. Voor morgen een hele fijn dag en hartstikke leuk dat ik weer heb (zei het op papier) mogen meegenieten van je belevenissen. Nog veel plezier en voorzichtig hè? Lfs Joke

• 16 April 2016 - 15:07

Rina Oudshoorn:

Hoi Daphne,

Tot nu bevalt de reis al super goed. Had ook niets anders verwacht.
    Zowel Sydney als Melbourne zijn leuk. In Melbourne is het bij de Yarra river ook heel gezellig en het oude trammetje door de stad is zeker de moite waard. Als jij op de routekaart kijkt zijn daar ook veel interessante dingen zoals de gevangenis en The Shrine of remembrance. Gewoonlijk kom je in de Grampians wel de nodige kangaroes tegen. Het is een mooi natuurgebied, een soort bos. De Great Ocean road is lekker relaxed. Jullie kunnen het lekker op je gemak bekijken in 3 dagen. Heel veel plezier en hopelijk kan je een koala in een Eucalyptusboom scoren. Groetjes, ook aan de overige reisgenoten.

• 16 April 2016 - 15:10

Alice:

Hoi Daphne,
    Je bent pas een weekje weg maar wat heb jij al een hoop gezien zeg,geweldig!
    Het is zo leuk om het allemaal te lezen,ik heb op internet nog even gekeken voor die road tour,nou dat ziet er fantastisch uit!!Hopelijk ben je intussen je jetlag kwijt,geniet maar lekker hoor!!!!!

• 17 April 2016 - 09:28

Sadjs:

Hey Daphne!
    Wat een avonturen nu al!
    Geniet ervan :) ik geniet zoals altijd mee
    Xxx

• 17 April 2016 - 15:33

Leonie:

He nichie, klinkt weer als een bijzondere en mooie reis! Leuk je verhalen en foto's, we leven weer mee... Lekker genieten met zn drietjes! Liefs van ons

• 18 April 2016 - 07:32

Mirjana:

Leuk om te lezen weer, en mooie foto's ook op FB! Groetjes aan jullie allemaal en geniet lekker verder! X

• 19 April 2016 - 22:59

Theo En Dien:

Hoi hoi....

fantastisch om dit allemaal te lezen,je heb al een hoop gezien.....echt leuk!!! We blijven je verder volgen hoor......genietse verder nog..... xx

• 20 April 2016 - 19:08

Elsa Letsch:

wat gaaf zeg om je reisverslagen te lezen, jullie vermaken je prima aan de andere kant van de wereld!! Fijn dat alles goed gaat, heel veel plezier in Down Under xx Elsa

• 10 Mei 2016 - 16:54

Jet :

Hoi Daphne,
    Leuk hoor om al je verhalen te lezen.Wat heb je toch mooie dingen gezien en meegemaakt.
    Nog even lekker genieten dan dan alweer richting Nederland!
    Maar ze zullen blij zijn jou weer te blij.
    Wij ook hoor, misschien op Mayke,s verjaardag?Joske en ik komen dan naar Rijswijk!!!