eindelijk internet... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne - WaarBenJij.nu eindelijk internet... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Daphne - WaarBenJij.nu

eindelijk internet...

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje van ons. Internet is tot op heden nog niet mogelijk geweest. Alleen in Kaapstad kon het wel, maar om nou gelijk de eerste dag achter een computer te kruipen... Heel misschien kunnen we morgen nog internetten, maar hoe de internetmogelijkheden de rest van de reis zullen zijn is ook maar de vraag.

Ehm waar zal ik eens beginnen. Het gaat in ieder geval helemaal goed met ons en we vermaken ons prima. De reis is tot nu toe ontzettend afwisselend en mooi!!

En dan nu vanaf het begin... ;-) De heenreis is niet geheel vlekkeloos verlopen. Om het in 1 zin samen te vatten: na 28 uur in plaats van 17 uur zijn we zonder bagage aangekomen op Kaapstad. Oh ja ik vergeet nog de drugscontrole op ons tasje met batterij-opladers! ;-) Door verschillende vertragingen hebben we de aansluiting voor de laatste vlucht gemist. Op de luchthaven zijn de groep kwijtgeraakt en hebben toen zelf maar onze vlucht omgeboekt. Uiteindelijk hebben we de groep teruggevonden en zij bleken een andere vlucht te hebben. Helaas brachten we die middag op de luchthaven van Johannesburg door in plaats van in Kaapstad zelf. Maar goed, Mayke en ik zijn uiteindelijk los van de groep zelf 's avonds naar Kaapstad gevlogen. Daar bleek de bagage nog op Johannesburg te liggen. Ahum. Toen met een taxi naar het hotel. Capetown by night was best wel creapy. Toen de chauffeur ons hotel ook nog eens niet kon vinden, vroegen we ons wel af of er nog meer pech zou komen. Rond middernacht aangekomen en gaan slapen. De volgende ochtend direct weer bellen met de luchthaven maar het zou wel goedkomen met de bagage.

Die dag zijn we een tour gaan maken door Kaapstad. Langs verschillende uitkijkpunten met veel mooie natuur. Het Nationaal Park Kaap de Goede Hoop is prachtig! heel groen met veel verschillende soorten planten, struiken en andere begroeiing. Via een steile beklimming naar weer een ander uitzichtpunt gelopen. Prachtig uitzicht, knalblauwe zee met hoge gl\olven. Bij het bekende toeristische bord even een fotootje gemaakt. Gezellig tussen de wilde struisvogels! ;-) Bij Simon's Town bezochten we een pinguinkolonie. Viel wat tege. Onderweg langs de kust hebben we in de verte walvissen gezien! Zo gaaf!!! Ongeveer 3 bij elkaar die in de hoge golven met staart en lijf omhoog kwamen. Heel indrukwekkend!! De Tafelberg konden we helaas niet op door het slechte weer. Aan het eind van de dag nog even een speciale stekker gehaald, ja ja zelfs de wereldstekker werkt hier niet. Rina en Peter: we bewaren em voor jullie! En daarna in het hotel gewacht op de bagage. En gelukkig na toch wel wat gestress, vooral ook omdat de reisbegeleider aangaf dat we anders maar wat spullen moesten gaan kopen omdat het anders wel heel lastig zou worden als de bagage vandaag niet zou komen (de dag erna zouden we verder doorreizen), kwam de bagage! Pff, wat een opluchting! Ik ben nog nooit zo blij geweest met mn eigen spulletjes haha...

Voordat ik het vergeet, Eef vanuit Namibië van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik drink er vanavond een drankje op!

Tot zo in het volgende blog...

• 18 September 2011 - 17:26

Peter & Rina:

Wij maakten ons al zorgen waar de reisverhalen bleven maar wat hebben jullie al de nodige avonturen beleefd. Wat vervelend met die vluchten en dan ook nog het gemis van jullie bagage maar gelukkig eind goed, al goed. Wel gaaf van die slang en de walvissen.