Een wereld van verschil - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Daphne - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2011 | Namibië, Windhoek

Sorry ik begin nu maar even steeds een apart verhaaltje, om te voorkomen dat ik door de slechte internetverbinding ineens heel mijn verhaal kwijt ben... hihi

Na een goede nacht waarbij onze klamboe goed zijn werk had gedaan (nadat we de halve kamer hadden verbouwd om de klamboe te kunnen ophangen) trokken we verder Namibië in. Ongelofelijk wat een verschil met Zuid-Afrika. De overgang was niet geleidelijk maar het leek wel alsof er een streep werd getrokken. Het groene bergachtig landschap werd zanderig en rotspartijen (met hier en daar een kokerboom). De asfaltwegen gingen over in gravelwegen. Onderweg bezochten we de Fish River Canyon. En hele diepe en grote kloof van 550 meter diep, 27 km breed en 54 km lang. Een heel mooi gezicht! We hebben een wandeling langs de rand van de kloof gemaakt. Zo bizar hoe er ondanks de droogte toch van die schattige bloemetjes kunnen groeien. Na kilometers rijden door droge vlaktes, waar niets of niemand te zien is dook er plotseling een prachtige lodge op. Ongelofelijk hoe er in the middle of nowhere ineens zo iets moois kan staan. Aparte huisjes in een soort country-western stijl, zo leuk! De middag was vrij en heerlijk relaxt. Aan het eind van de middag hebben we een wandeling gemaakt en zijn een rots opgeklommen om daar de zonsondergang te zien.Best een hoge en stijle klim voor deze schijterd, maar bovenop was het prachtig! De zonsondergang zelf viel wat tegen (ik heb mooiere gezien), maar de plek was heel bijzonder en mooi! Zo met een drankje bovenop een rots de kleuren in de omgeving te zien veranderen. 's Avonds lekker gegeten (zoals alle maaltijden tot nu toe). We hebben zelfs kudu geproefd, maar dit hebben we allebei na 1 hap laten staan, het leek wel lever... bleh! Tot zo! ;-)

• 18 September 2011 - 17:36

Peter & Rina:

Wij worden steeds nieuwgieriger.
    Wat een heerlijkheid, een drankje bij zonsondergang en dan die zandpartijen, echt geweldig.

• 26 September 2011 - 15:02

Larissa:

Gelukkig is het eten goed! Je had je vast voorbereid op niet al te best eten;) maarre.. Wat is kudu??