Aftellen... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Daphne - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Daphne - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Juni 2012 | Nederland, Rijswijk

Het aftellen is begonnen, over 4 weken vertrek ik dan echt 8 weken naar Sri Lanka! Ohh wat heb ik er veel zin in, maar tegelijkertijd vind ik het ook best spannend…

Op 7 juli vlieg ik via Dubai naar Colombo. Daar staat als het goed is een mannetje met een bordje op mij te wachten en word ik naar het guesthouse in Kandy gebracht. De eerste week start ik met een ‘’oriëntatieweek’’. Een week vol met taallessen, lessen over de religie en de do’s & don’ts in Sri Lanka. De tweede week start ik dan echt met vrijwilligerswerk. Ik ga 2 weken werken bij een olifantenopvangcentrum op zo’n 2 uur rijden van Kandy. Ik zal daar waarschijnlijk een heleboel hokken schoonmaken, voedsel klaarmaken en olifanten wassen. Daarna ga ik voor 2 weken helpen bij een vrouwenopvanghuis. In dat tehuis worden meiden tussen de 12 en 25 jaar opgevangen. Hierna ga ik 2 weken naar een weeshuis. Bij deze 2 laatste projecten zijn de werkzaamheden niet vooraf bepaald en hangt het vooral af van je eigen initiatief. Ik weet niet hoe de omstandigheden zijn, maar nu denk ik vooral aan Engelse les, spel- en sportactiviteiten en misschien gezamenlijk dingen opknappen. Mijn laatste week in Sri Lanka is een ‘’body&mind week’’. Een week vol met Ayurvedische behandelingen en lessen, yoga en meditatie. En ik denk dat ik deze week straks hard nodig heb om alle ervaringen en indrukken te verwerken. Vervolgens zal ik dan op 1 september met een hele ervaring rijker en hopelijk ook voldoening terugvliegen naar Nederland.

In de afgelopen maanden heb ik geld ingezameld voor de projecten. Dit heb ik onder andere gedaan door de verkoop van 104 door mijn collega gebreide sjalen. Ik ben supertrots dat iedereen zo enthousiast reageerde en geld doneerde voor de projecten. Vlak voor mijn vertrek zal ik nog even laten weten wat ik in totaal heb ingezameld (je weet maar nooit of er op het laatste moment nog wat donaties bij komen haha ;-)) Ik zal in Sri Lanka een mooie bestemming zoeken voor het ingezamelde geld. Via het blog zal ik jullie op de hoogte houden hoe ik het geld besteed heb.

Nu nog een laatste paar dingen regelen en dan gaat het avontuur echt beginnen!

Groetjes Daphne

  • 09 Juni 2012 - 13:16

    Antoon Tychon :

    Dat klinkt als een mooi en spannend avontuur. Ik ga je blog de die 2 maanden met plezier lezen.

  • 09 Juni 2012 - 15:12

    Bryan:

    Vergeet de visueel ingestelde mens niet in je blog ;-)

  • 21 Juni 2012 - 10:44

    Anita:

    Wat een super leuke actie Daphne.
    Go for it girl!

  • 04 Juli 2012 - 11:53

    Zussie:

    Spannend . . . Nog maar een paar nachtjes slapen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijswijk

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 882125

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: