Afscheid :S - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu Afscheid :S - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu

Afscheid :S

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Augustus 2012 | Sri Lanka, Kandy

Daar ben ik weer...

Het is nu bijna 8 uur in de ochtend en ik ben al de nodige uren wakker. Vanochtend ben ik met Manon (NL meisje) naar de zonsopgang gaan kijken op een berg in de stad met een enorm wit boeddhabeeld. Was echt supermooi!! Ben in de allereerste week ook al op die berg geweest, en wilde er nog een keertje terug, en nu met de zonsopgang was het extra mooi. Nu even snel een blogje schrijven en straks ga ik 6/7 uur rijden naar het zuiden van Sri Lanka, het strand!! :-)

Afgelopen week was nog erg leuk. Lesgegeven aan de monniken in de tempel en aan de kinderen in het dorp. Echt tof, we merkten echt verbetering in hun Engels!! Het eten in de tempel was trouwens erg spicy en ik heb regelmatig in de fik gestaan. De laatste dagen heb ik de lunch daar maar geskipt... ;-) Woensdag zijn we naar de tempel gaan wandelen. Normaal gingen we met een tuctuc, maar dit keer gingen we met 4 mensen en dat zou de tuctuc niet trekken op al die bergen en heuvels. Dus een fikse ochtendwandeling van 40 minuten, continu e berg op met 8 echt flinke heuvels en ja wel 1 heuvel naar beneden. Was wel goed wakker!! Op de laatste dag hebben we voor de kindjes in het dorp chocoladecake meegebracht. Ze waren zo dankbaar voor de lessen, echt lief! Toen we halverwege op de terugweg naar het huis waren (dwars door de rijstvelden), kwam 1 van de jongetjes achter ons aangerend '' teacher, teacher, sorry sorry, we forgot to give you a small present''. Echt zo lief!!! Het was zo'n lichtgevend ding wat je ook bij musicals kunt kopen. Ik vond het jammer dat de lessen waren afgelopen, maar aan de andere kant ben ik ook wel toe aan iets nieuws. Gisteren hebben we echt een superleuke dag gehad. Eerst hebben we een taxibusje gevuld met personen en enorme dozen met daarin 65 paar kleine schoenendozen en 65 paar sokken. Wat een giller, het paste maar net. Bij het jongensweeshuis aangekomen werden we verwelkomd met en luid ''goodmorning''. Na een kleine rondleiding hadden de jochies (oke de oudste was 17, maar leek 11 jaar) liedjes voorbereid. Zo lief! Daarna moesten wij zingen en hebben we allerlei spelletjes gedaan. Hysterisch! Ik had gewoon een schore keel van het lachen en schreeuwen haha. Daarna hebben we alle schoenen en sokken uitgedeeld, al die blije koppies! Een beter gevoel kun je niet krijgen! De kleinste van 4 jaar trok zn schoentjes gelijk aan, zooo schattig!! We zijn er maar relatief kort geweest, maar het project voelde direct heel goed. Ik zou hier zou graag ook willen werken en meer kunnen betekenen voor de kids. Gelukkig gaan er volgende week 2 vrijwilligers heen (die ook mee waren met schoenen uitdelen). Tja ik denk niet dat mn collega's het zullen waarderen als ik nog langer wegblijf... Tenminste... Als het geen probleem is, laat het me dan even snel weten! ;-) Ik laat ook nog het laatste beetje ingezamelde geld achter aan het meisje wat volgende week bij het jongensweeshuis gaat starten. Zij gaat het geld daar nog besteden. Op de terugweg naar huis zijn we nog langs het huis gegaan van een vrouw die ons de hele introductieweek begeleidt heeft (Oshidee voor ingewijden), was heel leuk om haar familie te zien en het huis waar zij woont. Terug in Kandy ben ik voor de laatste keer nog naar het hotel met zwembad gegaan. Daar dagboekje geschreven, geluncht en gekletst. 's Avonds moest toch echt mn koffer worden ingepakt. En daarna nog even gezellig buiten met iedereen gekletst. Het lijkt wel alof ik hier ook een halve taalcursus volg, want inmiddels kan ik ook wat woordjes Singalees, Hebreeuws en Portugees. We vaak de grootste lol om alle taalfouten, miscommunicatie en onze pogingen om andere talen te leren. Het is superleuk om nu zo'n internationale groep te hebben. Israel, Duitsland, Nederland, Engeland, Amerika, Portugal, Sri Lanka en Frankrijk zijn op dit moment vertegenwoordigd. ;-)

Het voelt zo vreemd. Ik ben hier 7 weken geweest en het is echt een beetje als thuis gaan voelen. De tijd is werkelijk voorbij gevlogen en eigenlijk wil ik helemaal niet weg. Ik zou graag nog wat mer tijd hebben zodat ik nog in het jongensweeshuis kon werken. Maar helaas.... Aan de andere kant heb ik ook heel veel zin om naar het strand te gaan en daarna lekker naar huis. Beetje dubbel! Gisteren was de coordinator zo aardig, hij zei dat hij mij zou gaan missen omdat ik altijd zo vrolijk en gezellig ben.. Hihi, ben ik dat echt?! ;-) Denk dat ik het hier echt ga missen. Zie ook een beetje op tegen het afscheid straks. Maar het is een super leuke tijd geweest waarin ik heel veel heb geleerd en mooie dingen heb meegemaakt. Denk dat dit gevoel alleen maar sterker wordt als ik volgende week veel tijd heb om na te denken in de body&mind week. Ik ga trouwens alleen naar het strand toe en ben daar volgende week ook alleen. Beetje spannend vind ik het wel. Enerzijds lekker rustig, maar ik hoop niet dat het saai wordt. Morgen wil ik naar Galle en Unawatuna (bountystrandje) gaan. Maandag begint dan als het goed is de yoga, meditatie en ayurveda. Ben heel benieuwd en heb er super veel zin in!!

Hopelijk tot snel!! Liefs!

  • 25 Augustus 2012 - 10:21

    Alice Blansjaar:

    Hoi Daphne,
    Zo te lezen was het een vrolijke week en die foto's zijn erg leuk/mooi!Fijn dat ze je zo waarderen en goed dat je hebt doorgezet want deze ervaring is zo uniek dat kan je van te voren allemaal niet verzinnen zo gaaf!Nu even tijd voor jezelf en dat koppie van je zal wel vol zitten met al die belevingen en nu dus even tijd om alles los te laten en genieten van het strand.BEDANKT VOOR AL DIE LEUKE VERHALEN VAN JE!!!
    Ik zal ze gaan missen want het was een feestje om ze steeds te lezen,geniet maar deze week want dat heb je zeker verdiend!!!!!!!!!!!!!,Doei!!!

  • 25 Augustus 2012 - 11:53

    Leanne:

    Kom maar snel naar huis hoor, want ik mis je gezelligheid! Maar geniet eerst nog van je strandweekje, geef alle ervaringen een mooi plekje en schiet nog een paar foto's. Ik weet zeker dat je daar niet alleen zit, ook bij het strand wonen mensen ;). Geniet ervan en tot snel!

  • 25 Augustus 2012 - 12:36

    Joke:

    Lieve Daphne,

    Hartstikke bedankt dat ik mee heb mogen genieten d.m.v je boeiende verhalen. Wat een ervaring voor jou. Ik kan mij voorstellen dat je eigenlijk nog wel veel meer zou willen doen, maar kijk hoe de mensen je waarderen en blij met je zijn. Daphne geniet nog met volle teugen de laatste week en ik wens je dan ook heel veel sterkte met het afscheid nemen van alles en iedereen. Voor de terugreis dan ook een hele goede reis gewenst.
    Liefs Joke

  • 25 Augustus 2012 - 14:25

    Leonie:

    Ha lieve Daf! Hoezo verbaasd, je bent toch een leuke, gezellige en vrolijke meid ;-)) Wat een super verhalen joh...we genieten er keer op keer van. Jammer dat dit nu stopt, of ga je gewoon door met anecdotes over je werk en collega's straks ;-)) Heel veel sterkte met afscheid nemen en daarna maar genieten van je weekje verdiende rust en overdenking.... Liefs van ons vijfjes xxx

  • 25 Augustus 2012 - 14:54

    Suus & S:

    Heej Daphne,

    Geniet nog van je laatst weekje. Ik zal de dvd's deze week op de post doen! Heb je weer iets om naar uit te kijken als je terug bent. Haha.

    Laat je maar lekker verwennen. Heb je wel nodig na die weken hard werken! Je hebt wat meegemaakt.

    Liefs,
    Suus

  • 25 Augustus 2012 - 14:54

    Suus & S:

    Heej Daphne,

    Geniet nog van je laatst weekje. Ik zal de dvd's deze week op de post doen! Heb je weer iets om naar uit te kijken als je terug bent. Haha.

    Laat je maar lekker verwennen. Heb je wel nodig na die weken hard werken! Je hebt wat meegemaakt.

    Liefs,
    Suus

  • 25 Augustus 2012 - 15:12

    Trudy En Henk:


    hallo,
    Geniet maar lekker van je laatste week daar.
    Ik probeer as zaterdag op Schiphol te komen om je te verwelkomen maar dat laat ik afhangen van onze huisarts die dinsdag weer een huisbezoek brengt.
    Het weer is gelukkig wat koeler en vandaag regent het lekker veel maar volgende week als jij terug komt is het weer mooi weer.
    Wij zijn heel benieuwd naar al je verhalen en foto's en natuurlijk het meest naar jouw.
    Daphne nog een fijne week en snel tot ziens.
    T & H

  • 25 Augustus 2012 - 17:35

    Zwager:

    Polly,

    Jeetje wat gaat de tijd snel he :) voordat we het weten staan we alweer op schiphol.
    Geniet van je laatste dagen op het strand en in de vroege ochtend uurtjes bij de yoga en weet ik het allemaal :)

    tot over een aantal dagen.

    groetjes ikke en maykie

  • 26 Augustus 2012 - 11:06

    Sadja:

    Hoi Daphne!

    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Veel plezier van je laatste weekje!!

    Groetjes,
    S & Sadja

  • 26 Augustus 2012 - 11:07

    Rina Oudshoorn:

    Hoi Daphne,

    Jij bent echt een gezellige meid, die altijd het volste vertrouwen in iedereen heeft en het mensen graag naar de zin maakt. Daar hoef je geen moment aan te twijfelen, dat is gewoon zo. Het moet je een heerlijk gevoel geven dat je zoveel voor de mensen hebt kunnen betekenen en dat je ook heel veel overwinningen hebt behaald.
    Niets dan bewondering voor jou en het is een heerlijk gevoel dat het ingezamelde geld voor de volle 100% op de juiste plaats is terechtgekomen.
    Daphne, bedankt voor al jouw inspannningen en leuke reisverhalen, die we nu ook moeten missen.
    Geniet van je laatste ontspannende week, een goede vlucht naar Amsterdam en een fantastisch en gezellig weerzien met familie en vrienden, speciaal met jouw moeder die zo ziek is geweest en nu langzaam aan het herstellen is.

    Liefs,
    Peter & Rina

  • 27 Augustus 2012 - 09:38

    Eef:

    Hé Daffie,
    Van mij mag je er nog een paar weekjes aanplakken hoor! Volgens mij zijn de kinderen daar blijer met je dan onze clientèle hier. Maar ik vind het wel leuk dat je binnenkort weer terug bent. Ik heb een paar leuke zaken voor je bewaard ;-).
    Geniet nog ff lekker van je welverdiende chill-week en tot gauw!
    Gr.
    Eef

  • 27 Augustus 2012 - 18:03

    John:

    Hé Daphne, waarmee (bijna??) een einde is gekomen aan je lezenswaardige reisverslagen. Goed dat je voor dat we je hier weer gaan verwelkomen een weekje gaat acclimatiseren. Ik denk dat je met deze ervaringen in je bagage wat anders gaat aankijken (relativeren) tegen de (luxe)problemen waarmee we in dit land te maken hebben. Kan daarom geen kwaad om eerst weer een weekje aan de Hollandse mores te wennen.... Tot gauw!


    Groet,
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 882169

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: