ZEN - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu ZEN - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu

ZEN

Blijf op de hoogte en volg Daphne

31 Augustus 2012 | Sri Lanka, Negombo

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer. Ik wil nog even een blogje schrijven op mijn laatste dag hier, want heb wel weer wat te vertellen! ;-) Ennnn... Voor het eerst wifi, en nog gratis ook, tja dat moet natuurlijk gebruikt worden!! ;-)

De afgelopen dagen in Ambalangoda ben ik helemaal zen geworden haha. Nee hoor, grapje, valt best mee haha. Wel lekker veel uitgerust, ontspannende ayurvedische massages, yoga en meditaties. :-) In het resort mocht ik sochtends zelfs mee ontbijten, helaas geen ontbijtbuffet, maar knalgroene soep met kruidenthee. Tja het is natuurlijk wel een ayurvedisch resort. Tussen de regenbuien door wandelingetjes gemaakt op het strand. Was echt zo mooi, beetje jammer alleen dat alle honden achter je aan kwamen en tegen je benen aan liepen... Heb ook nog even het schildpaddenproject bezocht. Er waren verschillende basins met schildpadden. Schildpadden die gewond zijn worden hier opgelapt en zo mogelijk teruggebracht naar de zee. Velen misten een of meerdere pootjes door de visnetten. Echt zielig! Een andere bleef drijven en weer een ander kon zn voedsel niet doorslikken. Deze schildpadden kunnen dus niet meer terug naar de vrijheid, want dat zullen ze niet overleven. Helaas waren er geen kleine schildpadjes die ik vrij kon laten in de zee. Dan had ik namelijk een wens mogen doen en mn coordinator in Kandy had me al ingefluisterd dat ik dan moest wensen dat ik ooit nog terug zou komen hier haha. Onderweg terug naar huis ( 5 minuutjes lopen) liep er een olifant op straat. Ik vroeg of hier ook een opvang voor olifanten was, nee madam deze olifant is van de minister, hij woont verderop en de olifant leeft in zijn tuin. Aha :-( Ook nog een enorme hoeveelheid koeien op straat die nog iets van voedsel probeerden te vinden tussen al het vuil op straat. Het wordt hier steeds gekker...

De laatste nacht bij de familie in Ambalangoda zal ik niet snel vergeten. Brr, als ik er aan terug denk, krijg ik spontaan weer de kriebels. Gatver! Nou daar komt ie... Midden in de nacht werd ik plotseling wakker omdat ik iets over mn gezicht en nek voelde kruipen. Ik gaf een gil, sloeg het van me af en zocht mn zaklamp. Ik zag werkelijk niets en had geen idee wat het was. Maar dat ik niet droomde wist ik wel, want ik hoorde een geluidje. Toen ik mn zaklamp aan had, zag ik eerst nog even niets, maar toen kroop er vanonder mn bed een enorme kakkerlak aan mn klamboe omhoog. Gatverdamme! Mn voorzichtig opgebouwde zengevoel was even heel ver te zoeken! Haha Toen voorzichtig mn klamboe uit, ik wilde dat beest niet nog een keer op mn hoofd en heb heel stoer een glas gepakt om em te vangen. Dat lukte gelukkig bij de 2e poging en toen heb ik em buiten van het balkon af gegooid (sorry voor de dierenliefhebbers). Ieee, wat een smerig idee! Mn klamboe sloot niet helemaal af en door de vele regen die dag en nacht was hij niet binnen gekomen. Blehh! Heb die nacht niet echt meer geslapen haha.

Op dit moment ben ik in Negombo, een stad dicht bij het luchthaven. Ik heb hier vanacht geslapen en straks ga ik nog ff wat rondlopen en naar het strand. Ik kreeg trouwens bij het afscheid van de familie in Ambalangoda nog wat sieraden voor mijn verjaardag alvast, lief he!

Dat ik bijna naar huis ga, begint nu toch wel echt door te dringen. Zoals ik al eerder schreef, het voelt heel dubbel. Aan de ene kant zou ik hier wel langer willen blijven. Er is nog zoveel dat ik zou kunnen doen en ik heb zoveel lieve en geweldige mensen ontmoet. Maar aan de andere kant heb ik ook onwijs veel zin om mn familie en vrienden weer te zien! Als ik nu aan Schiphol denk, word ik al zenuwachtig haha.

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor het meeleven en alle berichtjes! Het is echt heel leuk om te merken hoe er wordt meegeleefd vanuit Nederland. En natuurlijk wil ik iedereen die geld heeft gedoneerd en in het bijzonder Marjelle, die alle sjalen heeft gebreid, nogmaals ontzettend bedanken!! Zonder jullie donaties had ik nooit zoveel moois kunnen doen!! Ik heb continu verteld dat het geld afkomstig was van vele mensen in Nederland, en er was zoveel dankbaarheid voor! Ik hoop dat ik via mijn blogs en de paar foto's die ik heb kunnen plaatsen, jullie heb kunnen laten zien dat het geld goed terecht is gekomen. En ik heb natuurlijk nog veel meer verhalen en nog veeel meer foto's, dus voor de geinteresseerden.. ;-) haha

Ik heb tot mijn vlucht vanacht om 3.15 uur nog wifi, dus reacties, mailtjes enz zijn nog welkom haha. En anders tot morgen, of tot snel!!

  • 31 Augustus 2012 - 08:01

    Mirjaantje:

    Hey Daf,
    Vanachter jouw bureau in Rijswijk (jouw stoel alvast opwarmende:-)) wens ik je nog even een goede reis terug!
    Weer eens wat anders, een olifant als huisdier. Beter in ieder geval dan een kakkerlak, brrrrr, krijg ook spontaan jeuk van je verhaal.
    Geniet nog van je laatste uren in Sri Lanka (heb he fisherman's friend bij je en een doos met tissues? Sterk spul he??) en een mooi weerzien in NL.
    x

  • 31 Augustus 2012 - 08:03

    Annemarie:

    Welkom terug in Nederland!! Ik ben zo benieuwd naar alle foto's en verhalen :) Het was erg leuk om je blogs te lezen en zo mee genomen te worden in jouw belevenissen. Rust lekker uit en dan zien we je binnenkort weer op het werk (hihi...jaaah, welkom terug in de realiteit) =)


  • 31 Augustus 2012 - 08:13

    Leonie:

    Lieve Daf, even snel, moet de jongens naar school brengen...;-))
    Een hele goede reis gewenst en sterkte met afscheid nemen van het land waar je een stukje van jezelf achterlaat als je daar weg gaat. We vinden je een enorme kanjer, alles wat je gedaan hebt en beleefd is heel indrukwekkend! Geniet lekker na in het vliegtuig en alvast veel voorpret over het weer lekker naar huis komen, familie en vrienden, de luxe en schone omgeving etc....;-)) Dag lieve nicht, liefs van ons xxx

  • 31 Augustus 2012 - 08:43

    Conny:

    hoi Daf,
    een hele goede terugreis!!!
    wat een toestand met die kakkerlak! ha ha!
    hoop je binnenkort weer in het echt ! te zien.
    doei!!!!!!!!!!!

  • 31 Augustus 2012 - 08:56

    Sadja:

    Hoi Daphne,

    Wat een schitterende foto's!! Daar had ik ook nog wel willen zijn!
    Hier in Nederland wel een paar mooie dagen gehad, vandaag is het rotweer, maar morgen zou het lekker worden. Kom je waarschijnlijk toch nog in een zonnetje aan!
    Fijne vliegreis (hoop dat je veel kan slapen) en ben heel erg benieuwd naar de rest van de foto's en verhalen!

    Groetjes,
    Sadja

  • 31 Augustus 2012 - 09:31

    Linda Savas:

    Hoi Lieverd,

    Alvast een fijne vlucht. Probeer een beetje te slapen. Zie je snel weer. xx

  • 31 Augustus 2012 - 09:57

    Alice Blansjaar:

    Hoi Daphne,
    Je zal wel weer eventjes bij moeten komen als je weer in Nederland bent,al die ervaringen met die beesten zoals kakkerlakken en loslopende honden zullen je wel gestolen kunnen worden maar het heeft wel iets als er zomaar een olifant bij de buren in de tuin loopt,zal je hier niet gauw mee maken!!!Goede vlucht terug en ik zal je verhalen gaan missen,doei!!!

  • 31 Augustus 2012 - 10:03

    Rina Oudshoorn:

    Hoi Daphne,

    Jij blijft maar verrassingen tegenkomen, zelfs als je denkt een rustige week te hebben. Eerst je vriend, de olifant. Wel heel bijzonder om die als huisdier te hebben. De minister zal wel een enorme tuin bij zijn huis hebben. Dan de schildpadden en tenslotte de kakkerlak. Zonder meditatie zou je misschien gillend het huis zijn uitgelopen maar nu kwam je op een idee om hem in een glas te vangen en buiten te zetten.
    Daphne, jij bent een held en op jouw volgende vakanties ben je nergens bang meer voor. Bedenk tijdens je laatste meditatie, hoe je deze projecten hebt beleefd en geniet van dit alles. Ik ben zo benieuwd naar de foto's ( en ook nog van Zuidelijk Afrika). Peter en ik hopen je snel te zien om naar de foto's te kijken en naar jouw verhalen te luisteren.
    Een hele goede terugvlucht, het allerbeste met je moeder en een fijn weerzien met familie en bekenden.

    Tot snel,
    Peter & Rina

  • 31 Augustus 2012 - 10:04

    Suus:

    Heej Daphne,

    Een goede terugreis! Het is hier zeker rotweer, dus welkom thuis alvast, haha.

    Groetjes,
    Suus

  • 31 Augustus 2012 - 10:09

    Bryan:

    Bedankt voor de verhalen en de prachtige foto's Daffie. Ik kan niet wachten om de rest te zien :-)

  • 31 Augustus 2012 - 13:16

    Joke:

    Hoi Daphne,

    nogmaals voor de vele mooie verhalen bedankt, waardoor wij allemaal een beetje meekregen van wat jij hebt beleefd. Een hele goede reis terug. Je bent een kanjer, geweldig wat je allemaal hebt gedaan.
    Liefs Joke

  • 31 Augustus 2012 - 13:16

    Joke:

    Hoi Daphne,

    nogmaals voor de vele mooie verhalen bedankt, waardoor wij allemaal een beetje meekregen van wat jij hebt beleefd. Een hele goede reis terug. Je bent een kanjer, geweldig wat je allemaal hebt gedaan.
    Liefs Joke

  • 31 Augustus 2012 - 15:22

    Zussie:

    Heeej Heeej,
    Je foto's zien er erg mooi uit ! is het gelukt met de SD kaartjes?
    Eetse voor zo, hopelijk is het beter dan curry.. en je ontbijt?
    Fijne terugreis kus vanuit hier

  • 31 Augustus 2012 - 20:32

    Leanne:

    Knalgroene soep met thee... jammie jam ;) Heb je wel een beetje opgelet in het resort om nog wat kneepjes van het vak mee te pakken, altijd handig in Nederland. Werd er bij het lezen al helemaal ontspannen van! =)

    En heel erg bedankt voor het delen van al je belevenissen. Tijdens het lezen zat ik vaak te lachen, weg te dromen en soms met open mond! Ik hoop dat deze reis je stoutste verwachtingen heeft overtroffen en dat je nog lang na zult genieten. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 882122

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: