Trillende benen... - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu Trillende benen... - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu

Trillende benen...

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 Juli 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Tja, de titel zal ik zo even uitleggen, maar ik begin met een leuk verhaal! :-)

Vrijdag ben ik dus vanaf het olifantenproject bij Kegalle naar Kandy gereisd. Eerst mt een tuktuk naar een busplatform en toen met de bus 2 uur naar Kandy. Jeej, alles is goed gegaan en ik voelde me eerlijk gezegd best een beetje trots dat ik deze trip alleen gefixt heb. Degenen die in de afgelopen jaren in Sri Lanka zijn geweest en met lokale bussen hebben gereisd, kunnen zich dat misschien voorstellen haha ;-) In Kandy heb ik even wat door de stad gelopen, wat gedronken, supermarktje en strepsils gekocht omdat ik een vreemd hoestje heb waardoor ik mn stem zo af en toe kwijt ben. Bij de clocktower moesten ik en nog 2 meiden wachten tot we werden opgehaald voor de taxi voor onze reis naar Yala National Park. De reis duurde bijna 8 in plaats van 5 uur (maar ja dat hadden we kunnen weeten, want je moet alle tijden die ze noemen met een enorme korrel zout nemen ;-)). De route was prachtig!! We reden dwars door Nuwara Eliya, een enorm gebied met theeplantages. We reden flink de bergen in en voor het stukje van Kandy naar Nuwara Eliya waren we al 1400 haarspeldbochten gepasseerd. Gelukkig deden de reispilletjes hun werk. Onderweg ook onwijs mooie uitzichten gehad, jeetje wat is Sri Lanka groen zeg!! :-) Toen we eenmaal in het donker onze bestemming naderden, moesten we nog een accommodatie regelen. Beetje bellen door de taxichauffeur leverde ons een dure overnachting op bij zijn broer. Nou dat hebben we dus maar niet gedaan... Na een telefoontje met onze coordinator hadden we met 5 personen 2 kamers in een simpele lodge voor een goede prijs. Zag er prima uit, maar ik heb geen oog dicht gedaan door de intense hitte die er hing... pff... De volgende ochtend vertrokken we om 5.30u voor de safari. Echt grappig joh, toen we stonden te wachten bij de ingang van het park om tickets te kopen, werden we gefilmd en geinterviewd door een paar jongens uit Zuid-Korea. Echt te lollig, ze vroegen ons dingen zoals waarom we in Sri Lanka waren en wat we van Yala verwachten, maar onze antwoorden waren steeds te kort, want de jongen op de achtergrond stond steeds te seinen dat we moesten doorpraten. :-) De natuur in het park was super mooi. We hebben heel veel bijzondere vogels, pauwen, wrattenzwijnen, olifanten, buffels en krokodillen gezien. Helaas geen luipaard. Op de weg terug vanuit het safari park naar de lodge moesten we al een paar keer stoppen, omdat er problemen waren met de jeep. Elke keer werd het weer gefixt en leek het in orde te zijn. Maar dat bleek dus niet het geval. Toen we een heuvel afreden en moesten remmen omdat er een wagen dwars op de weg stond, werkten de remmen niet. :S De chauffeur reed met volle vaart en heuvel; zand met stenen in. Daar vlogen we weer vanaf om direct in de tweede berg zand met stenen te belanden. Maar ook die tweede heuvel kreeg onze jeep niet tot stilstand. Toen we de derde berg zand en stenen bereikten, kantelde de jeep licht naar recht de struiken en stonden we stil. De jeep was helemaal open en deze actie was voor ons totaal onverwachts dus we waren allemaal naar voren gevlogen. Direct riep de chauffeur dat we jeep uit moesten. Nadat we even gecheckt hadden of iedereen oke is en we uit de jeep waren geklauterd, stonden we wel even na te trillen aan de kant van de weg. Gelukkig had niemand iets, op een dikke arm van een meisje en wat blauwe plekken na. Echt onbegrijpelijk dat ze ons niet lieten overstappen in een andere jeep die ook naar onze lodge ging met andere mensen en die ons vlak ervoor gepasseerd was. Of dat de chauffeur op zn minst had geroepen dat we ons vast moesten houden. :-( Na 10 minuutjes werden we door een andere jeep opgehaald en naar onze lodge gebracht. Gelukkig was er dus niets ergs gebeurd, maar de schrik zat er bij ons allen wel even goed in. Nadat we bij de supermarkt even wat drinken en crackers hadden gehaald (die dag leefden we op crackers als ontbijt en lunch) begonnen we aan de terugweg van 7 uur naar Kandy. Nu was er onderweg veel meer mist, dus we hadden niet altijd een prachtig uitzicht, maar gelukkig hadden we de dag ervoor meer geluk. Oh ja onderweg hebben we ook nog veel watervallen gezien. 's Avonds in Kandy ben ik samen met een ander meisje teruggereisd naar het hotel bij het olifantenproject. En vandaag hebben we een heerlijk relaxdagje. Vanochtend uitgeslapen tot 9 uur, wasjes gedaan, nu ff in de stad voor internet (tis echt 50 graden hier, mn armen zweten ervan, mn benen liggen in mn nek, de muis knippert zenuwachtige blauwe lichtjes, we zitten naast de vismarkt (deur staat open), maar ik heb het er graag voor over om zo al jullie leuke reacties te kunnen lezen hihi :-), shoppen en supermarkt en vanmiddag wil ik ff mn koffer reorganiseren en moet ik een cv maken voor mn volgende project. Ik kan hier helaas geen foto's uploaden, maar hopelijk volgen die snel!

Liefs!

  • 23 Juli 2012 - 07:46

    Annemarie:

    Spannend! Het leest als een goed boek, wel de lusten maar niet de lasten ;) Het wordt hier ook eindelijk lekker warm, maar aan 50 graden moet ik toch echt niet denken! De beekse bergen vind ik al spannend genoeg...

    Groet,
    Annemarie

  • 23 Juli 2012 - 08:08

    Linda 3:

    Hallo Daphne, ik was een paar daagjes vrij en had dus heel wat bij te lezen. Je spannende verhalen zijn weer om te smullen. Ennuh die trillende benen kan ik heel goed begrijpen! Hoe 50 graden aan moet voelen kan ik mij niet echt voorstellen,maar fijn lijkt mij anders......... Je foto's zijn super, dat maakt het allemaal nog leuker. Geniet van alles en pas goed op jezelf!
    Liefs, Linda

  • 22 Juli 2012 - 08:05

    Alice Blansjaar:

    Hoi Daphne,
    Pff, wat een hitte zeg!Wat zal je geschrokken zijn toen die jeep kantelde maar gelukkig is het goed afgelopen.Wat heb je al veel mee gemaakt en gezien in de afgelopen 2 weken,echt gaaf hoor!Leuk om je verhalen te lezen,doei!


  • 22 Juli 2012 - 08:33

    Conny:

    nou Daf je maakt het wel spannend zeg,wat een toestanden maar wel erg leuk allemaal en mooie foto,s!!!
    doei doei,veel plezier verder!

  • 22 Juli 2012 - 09:19

    Antoon Tychon:

    Wat een geweldige avonturen en leuk om je blog te lezen, krijg weer helemaal zin in mijn eigen reis over 2 weken.
    Veel spannende momenten met het reizen in jeeps en de bus. Kijk uit naar je volgende blogs. Geniet!

  • 22 Juli 2012 - 10:35

    Joke:

    Hoi Daphne, jeetje mina wat een toestanden, maar gelukkig door alle ellende heen hebben jullie toch ook wel genoten. Ik zie het voor me, zo'n oude jeep afstevenend op de zandbergen, wat een schrik voor jullie maar er zijn gelukkig geen echte ongelukken gebeurd. Rust maar lekker uit en succes met de voorbereidingen voor de volgende trip. Liefs Joke

  • 22 Juli 2012 - 10:48

    Vincent:

    Jeetje polly :) Zo niets voor mij :D hahah Had die knakker eerst even een paar hoeken gegeven :)

  • 22 Juli 2012 - 11:38

    Leanne:

    Wat een verhalen! De nacht na die trillende benen zal je vast heerlijk geslapen hebben! Heel veel plezier nog! X

  • 22 Juli 2012 - 13:56

    Trudy:

    hoi lieve meid!
    wat een leuke en toch spannende verhalen heb je meegemaaakt. en wat is Srilanka een erg mooi land. Geniet er maar van. groetjes ook van Henk.

  • 22 Juli 2012 - 16:47

    Rina Oudshoorn:

    Daphne, ik heb bewondering voor je dat jij in die vreselijke hitte en na zo'n hachelijk avontuur in de jeep nog ben gaan internetten om ons mee te laten leven met jouw avonturen. Gelukkig dat er zandheuvels in de buurt waren en geen rotsen of een rivier. Je leert Sri Lanka wel goed kennen met die uitstapjes en zo kan je volop genieten van het prachtige, groene land. Veel succes bij het volgende project. De Engelse boekjes zien er leuk uit. Ik ben benieuwd naar het volgende avontuur. Wij kunnen vandaag voor het eerst weer eens van het zonnetje genieten en zijn nog lang niet toe aan die 50 graden. Blijf genieten, groetjes en tot de volgende mail.

  • 22 Juli 2012 - 19:53

    Zussie:

    Mooie foto's hoor! Thuis kan je om alle avonturen lachen en ben je blij ze meegemaakt te hebben.. Denk maar terug aan onze Afrika-hel ;) Fijne tijd nog! xxxxxxx

  • 22 Juli 2012 - 21:20

    Mirjaantje:

    Wat een avontuur...gelukkig is het met een sisser afgelopen. Leuk om je verhalen te lezen. Ik heb weinig spannends te melden...mijn belevenissen steken schril af tegen die van jou, dus zeg ik: hou je taai en geniet verder! x

  • 22 Juli 2012 - 21:47

    Leonie:

    He meis, gelukkig goed afgelopen! Wat maak je veel mee! Dikke kus van ons

  • 24 Juli 2012 - 13:26

    Eefje:

    Hoi Daffie,
    Ben net terug van zon, zee en mojito's en heb een inhaalslag gemaakt met het lezen van je verslag. Wat een avonturen beleef je weer. Klinkt allemaal reuze spannend, maar ik ben toch blij dat ik hier veilig (en voorzien van een bagel met roomkaas en zalm.....weet je nog hoe het smaakt ;-)) achter m'n bureautje zit. Je hebt die jeep-chauffeur toch wel duidelijk gemaakt dat je uiteindelijk heelhuids weer naar NL moet omdat je grommerige collega anders bloedig wraak komt nemen??!!
    Doe voorzichtig en GENIET!
    Gr(om),
    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kegalle

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 882115

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: