Chopping, chopping, chopping... - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu Chopping, chopping, chopping... - Reisverslag uit Kegalle, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu

Chopping, chopping, chopping...

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Juli 2012 | Sri Lanka, Kegalle

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik even zeggen dat ik echt super blij wordt van al jullie reacties! Echt leuk om te merken dat zoveel mensen meeleven! :-) Nou ja, sommige reacties zijn wat minder natuurlijk.... Lin en Lin... Curry House/Griek.... grrrr :-( hahaha, ik voel hier een behoorlijk goedmaakmomentje opkomen... misschien bij de Griek (ik hoef straks voorlopig geen curry en rijst meer)? hihi Grappie hoor, maar het eten begint me hier een beetje mn neus uit te komen, dus dat soort herinneringen probeer ik maar niet te veel naar boven te halen! haha ;-) En dan die bagel met roomkaas en zalm van Eef, mmmm het water loopt uit mn mond!! :-O

Maar goed, nu even serieus hihi. Hier gaat alles goed. Echt grappig te merken hoe je met sommige dingen heel snel te draai vindt en bepaalde dingen niet eens meer opvallen, terwijl dat de eerste dag wel anders was. Niet alles went hoor haha. Inmiddels zit ik dus de tweede week bij het olifantenproject. Vorige week waren we met 3 meiden en 1 jongen (allemaal Nederlanders) en ik ben hier nu met 1 meisje van vorige week en daar zijn een Duits meisje en een Engels meisje bijgekomen. Op het project is het nu redelijk rustig. De twee gezonde olifanten zijn nu naar Kandy voor het Perahera festival. Dat is een 10daags festival ter ere van de Tempel of the Tooth. Elke dag zijn er festiviteiten en lopen er allemaal olifanten, mensen en muzikanten verkleed en versierd door de straat. Ik het weekend ga ik daar ook heen. Op de laatste dag van het festival (dat is volgende week donderdag) is het feest het grootst en komt alles bij elkaar. Ik weet niet of ik daar ook wat van mee kan pikken, omdat ik dan bij het vrouwenopvanghuis ben. Maar goed op het olifantenproject is het nu dus heel rustig. We zorgen met 4 meiden voor de zieke Commely. Het blijft moeilijk om te zien. Ze staat nu voor een paar dagen, maar ze is helemaal uitgeput. Voordeel is wel dat de wonden en doorligplekken aan de zijkant nu beter genezen. Gisteren hebben 2 meiden in de jungle weer bladeren en boomschors gemaakt. Vandaag zijn we heel de dag bezig geweest om de bladeren van de takken te halen, vervolgens in kleine stukjes te snijden en ja dan komt het leukste, urenlang choppen!!! Het duurt een hele tijd voordat de schors en blaadjes fijngepureert zijn tot een soort pesto. En blender zou sneller zijn! ;-) Maar goed, alles voor Commely natuurlijk. De zak met bladeren is nu op ongeveer de helft, dus voorlopig hebben we daar de komende dagen nog wel een klus aan. Probleem is wel dat de verschillende artsen elkaar tegenspreken over wat het beste treatment voor haar is. Er komt zowel een Westerse als een Oosterse arts omdat ze denken dat er dan het beste resultaat uitkomt, maar ik vraag me een beetje af of de treatments elkaar niet tegenwerken. En daarnaast proberen ze dus ook natuurlijke medicijnen. Gisteren hebben we ook een tijdje gesproken met de assistent dierenarts uit Amerika en zij vertelde dat Commely ook veel te weinig fruit en vitaminen krijgt. Ze krijgt ongeveer 10 kleine banaantjes op een dag, en bij de gezonde olifanten heb ik helemaal geen fruit gevoerd zien worden. Wij zijn dus net naar de supermarkt geweest om fruit te kopen. Het klopt natuurlijk niet helemaal, want dit zouden de verzorgers gewoon moeten doen. Maar hopelijk helpen de paar extra vitamines haar wel. We hebben 2 trossen bananen, appels en sinaasappels gekocht. Dan weten jullie alvast waar een paar van jullie centjes heen gaan! ;-) Ik heb trouwens ook al wat schoolboejes Engels gekocht voor op het volgende project (zie foto bij vorige blog).

Fijn dat het bij jullie ook wat beter weer is inmiddels! De regen is deze kant op gekomen! :-S Vandaag waren er flink wat buien. Geeft wel verkoeling qua temperatuur, maar de luchtvochtigheid is dan wel hoger. Is verder ook alles goed met iedereen?
Leanne: heb je mn smsje gehad?
Linda 3: ik denk dat je boeddha heeft meegeholpen bij het overleven van de jeepstop! ;-)
Alice: heb je niet stiekem zin om me te komen opzoeken hier? ;-)
Conny: jeej het is gelukt, ik zie je berichtjes! leuk! :-)
Antoon: fijne vakantie!
Vincent: haha het geven van die hoeken schoot ook wel even door mijn hoofd ;-) Thanks voor je smsje trouwens!

Nou toedels maar weer! Ayubowan!

  • 24 Juli 2012 - 18:33

    Leanne:

    Eten die olifantoen geen fruit? Wat eten ze dan? Zou mijn eigen fruit ook niet kunnen missen :(
    Jullie zijn wel lekker bezig met spierballen kweken! Succes met het snijden en stampen van de bladeren! Alles voor Commely!

  • 24 Juli 2012 - 22:49

    Alice:

    Hoi Daphne,ik beleef die hele reis weer opnieuw!Die foto van de jeep is zo herkenbaar,in zo'n oud gebakkie
    hebben wij toen ook gezeten met lekke banden,kapotte remmen,geen licht enz!
    Lief dat je zo goed voor Commeley zorgt,ieder vitamientje is meegenomen en olifanten hebben een goed geheugen dus als je ooit weer eens terug gaat dan krijg je vast een dikke knuffel van hem!Veel plezier,doei.

  • 24 Juli 2012 - 22:49

    Alice:

    Hoi Daphne,ik beleef die hele reis weer opnieuw!Die foto van de jeep is zo herkenbaar,in zo'n oud gebakkie
    hebben wij toen ook gezeten met lekke banden,kapotte remmen,geen licht enz!
    Lief dat je zo goed voor Commeley zorgt,ieder vitamientje is meegenomen en olifanten hebben een goed geheugen dus als je ooit weer eens terug gaat dan krijg je vast een dikke knuffel van hem!Veel plezier,doei.

  • 24 Juli 2012 - 22:49

    Alice:

    Hoi Daphne,ik beleef die hele reis weer opnieuw!Die foto van de jeep is zo herkenbaar,in zo'n oud gebakkie
    hebben wij toen ook gezeten met lekke banden,kapotte remmen,geen licht enz!
    Lief dat je zo goed voor Commeley zorgt,ieder vitamientje is meegenomen en olifanten hebben een goed geheugen dus als je ooit weer eens terug gaat dan krijg je vast een dikke knuffel van hem!Veel plezier,doei.

  • 26 Juli 2012 - 08:03

    Linda 3:

    Hoi Daffie, fijn dat je het idee hebt dat de boeddha je door het jeepavontuur heen heeft geloodst, daar heb ik hem ook precies voor gegeven! Hopelijk is het de komende tijd niet meer nodig en gaat alles gesmeerd. Je begrijpt vast wel dat je goede zorgen voor Commely mij erg raken. De gebruikelijke 10 kleine
    banaantjes zijn natuurlijk een lachertje voor zo'n groot dier die juist nu een extraatje wel kan gebruiken. Hopelijk gaat ze het redden en sterkt ze wat aan. En Daf, die Griek gaan we zeker doen als je terug bent!
    Liefs, Linda

  • 26 Juli 2012 - 14:28

    Rina Oudshoorn:

    Leuk om te lezen dat jij je draai hebt gevonden, op de curry's na.
    Gelukkig dat Commely af en toe vrijwilligers ziet die fruit voor haar kopen.
    Als de volgende vrijwilligers dat ook doen, is ze misschien snel wat opgeknapt.
    Heel veel plezier in Kandy tijdens het festival en succes bij het vrouwen project.
    Kunnen jullie de vrouwen daar geen kookles geven en iets anders klaarmaken dan een curry?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kegalle

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 882146

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: