Eerste dagen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Daphne - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: globetrotterdaphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 Juli 2012 | Sri Lanka, Kandy

Ben ik weer!

Op maandag zijn we gelijk onze introductieweek begonnen. De ochtend heeft Dhammike (onze coördinator) informatie gegeven over het huis, de omgeving en alle projecten. Een ding is zeker, er valt hier in die 8 weken genoeg te doen! Na de lunch (opnieuw natuurlijk rijst met curry) zijn we naar de stad gegaan. Ons huis is aan de buitenrand van Kandy. We gebruiken hier openbaar vervoer, en zoals jullie je misschien kunnen voorstellen, als een taxibusje al een dollemansrit is dan wordt een ritje met een lokale bus pas echt interessant haha! In de stad hebben we wat rondgelopen, maar echt om je heen kijken was er niet bij. Het hooste namelijk al een paar uur en ik was vooral bezig te kijken waar ik liep. En tropische bui die je in Azië gewend bent, heeft hier dezelfde hoeveelheid regen, alleen duurt het in plaats van 10 minuten de hele dag! :-S 's Avonds zijn we naar een dansvoorstelling geweest. Erg leuk, we zaten op de eerste rij en konden volop genieten van de acts met vuurspuwers (mn broek zat vol as en gruis hihi) ;-) Maar erg leuk en vrolijk. In het donker kwamen we weer aan in ons huis. Na het avondeten, dit keer droge macaroni met curry, genoten van een erg koude douche. Een douche in het huis heeft warm water, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Het is hier zo onwijs warm, dat een koude douche juist wel lekker is. Zodra je de kran uitdraait, zweet je alleen wel weer hihi.
Gisteren zijn we opnieuw naar de stad geweest. Het Kandy meer was met een zonnetje een stuk mooier dan de dag ervoor! ;-) De stad biedt van alles, maar het is nog even lastig oriënteren omdat alles zo druk is en op elkaar lijkt. In de middag hebben we een wandeling door het dorp gemaakt, langs een grote rivier. Ook hebben we een tempel bezocht waar ons door een monnik, en later gelukkig ook een man die beter Engels sprak, heel veel werd verteld over het Boeddhisme. Heel interessant! De terugweg hebben we een tuctuc gepakt.
Nu zit ik opnieuw in de stad. We hebben vanochtend de tempel van de gouden boeddha tand bezocht, heel mooi en indrukwekkend! Buiten stond er nog een grote olifant die binnenkort bij het grote 10daagse festival meeloopt in de stoet. Hij wordt dan helemaal versierd en geverfd en samen met duizenden dansers en muzikanten wordt er dan feest gevierd. Het festival is eind juli/begin augustus, dus hopelijk ben ik dan hier om het mee te maken (voor een aantal projecten ga ik naar andere locaties) Bij het zien van de olifant werd in alleen nog maar enthousiaster voor het olifantenproject! Ik ben zo benieuwd hoe het daar zal zijn!! :-) Vanmiddag krijgen we een Sri Lankaanse kookles, dus zoals jullie lezen is ons programma flink gevuld.


Ik heb heel veel zin in de komende dagen en hopelijk kan ik jullie weer snel bijpraten. :-)

Oh ja, ik heb trouwens een Sri Lankaans nummer waar jullie mij op kunnen smsen... 0094721357625

Ayubowan! :-)

  • 11 Juli 2012 - 06:30

    Zussie:

    Klinkt goed je verhaal :) :)

  • 11 Juli 2012 - 08:43

    Alice Blansjaar:

    Leuk je verslag, in gedachten zie ik alles wat jij schrijft al weer helemaal voor mij! zo herkenbaar die show van vuurspuwers en die hitte!!!! Intussen zal je wel weer tig lekkere curry's gegeten hebben!!!Geniet maar van alles, doei!!!

  • 11 Juli 2012 - 10:47

    Ar:

    Moet je die olifant niet alvast bevrijden, en meenemen in je rugzak naar het olifantenproject...? Leuk al je enthousiaste verhalen, schrijf maar veel over je ervaringen! Groetjes, Ar.

  • 11 Juli 2012 - 14:15

    Leonie:

    Ha lieverd, leuk om je verhalen weer te lezen!! Klinken weer lekker enthousiast! Doe voorzichtig en geniet overal van (vooral het eten?!)... Ik zie dat mn mannetje ook al heeft gereageerd dus straks voor jou ook lekker veel te lezen ;-)) Nou meis, hier veell regen dus ook maar genieten van de hitte ;-)) Liefs, Leonie

  • 11 Juli 2012 - 14:41

    Mirjaantje:

    tjonge daf, jij hebt het nog drukker dan wij hier in Rijswijk;-)

  • 11 Juli 2012 - 18:50

    Leanne:

    Klinkt goed die verhalen! Volgens mij ga jij je daar wel vermaken :) Kijk je wel uit met oversteken en voor loslopende olifanten ;)

  • 13 Juli 2012 - 10:50

    Meryem:

    Geniet ervan!! X

  • 18 Juli 2012 - 17:23

    Rina Oudshoorn:

    Zo te lezen heb je al heel wat gehoord en indrukken opgedaan.
    Is er nog steeds een hoop getrommel in de tempel van de Gouden Tand in Kandy? Zelf was ik daar zo'n 35 jaar geleden en het verkeer was toen nog niet zo chaotisch.Ik hoop dat je het festival kan meemaken. Lijkt mij heel bijzonder met die olifant(en).
    Ook hoop ik dat je ongestoord een douche kan nemen, zonder die grote spinnen.

  • 22 Juli 2012 - 17:37

    Jolanda Janssen:

    Heej Daphne,
    Super leuk om je verhalen te lezen .. en zo herkenbaar. Voor mij is 't alweer 11 jaar geleden dat ik in Sri Lanka was maar alles "komt weer terug"!!! Dat festival met de olifanten is trouwens geweldig .. echt heel gaaf om te zien.
    Geniet van je tijd daar!!
    Groetjes, Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

03 September 2012

Thuis!

31 Augustus 2012

ZEN

28 Augustus 2012

Kippenvel...

25 Augustus 2012

Afscheid :S

19 Augustus 2012

Nog 2 weken...
Daphne

Actief sinds 08 Sept. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 882144

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 15 Mei 2016

Australië

08 November 2013 - 03 December 2013

Vietnam-Cambodja

07 Juli 2012 - 01 September 2012

Sri Lanka

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia

Landen bezocht: